دبیرخانه گردشگری هوشمند ایجاد خواهد شد.

رییس کمیسیون گردشگری و زیارت شورای اسلامی شهر شیراز گفت: دسترسی به داده‌های معتبر با استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در حوزه گردشگری و زیارت به عنوان سومین صنعت درآمدزا در دنیا تلقی می شود.

دسترسی به اطلاعات جامع و کامل جاذبه‌های گردشگری و زیارتی، برنامه‌ها و رویدادهای شهر شیراز و عرضه‌کنندگان خدمات شامل حمل و نقل، اماکن اقامتی، دفاتر خدمات مسافرتی و استفاده از داده های وارد شده به سیستم توسط گردشگران، سرمایه‌گذاران، عرضه‌کنندگان خدمات و غیره، امکان برنامه‌ریزی در جهت توسعه پایدار گردشگری و به تبع آن جذب تعداد بیشتر گردشگر و افزایش طول مدت اقامت و سرعت خدمات دهی در شیراز را فراهم می‌آورد.

فرخ‌زاده ضمن تاکید بر لزوم استفاده از فناوری‌های روز دنیا بیان کرد: رونق گردشگری و اقتصاد آن، موجب می‌شود برنامه‌ریزی در جهت استفاده از گردشگری هوشمند به عنوان زیر‌ مجموعه‌ای از مفهوم شهر هوشمند با هدف پاسخگویی به نیازهای مرتبط، می‌بایست جزء اهداف و برنامه‌های مدیران شهری قرار گیرد.

محمد فرخ‌زاده افزود: با توجه به لزوم برنامه‌ریزی در جهت دستیابی به مولفه‌های شهر هوشمند گردشگری، در جلسه مشترک کمیسیون‌های گردشگری و زیارت و هوشمندسازی، فناوری‌های نوین و اطلاعات شورای اسلامی شهر شیراز مورد بررسی قرار گرفت و شهرداری شیراز مکلف گردید: لایحه شهر هوشمند گردشگری را به شورا ارسال و در خصوص ایجاد دبیرخانه گردشگری هوشمند اقدام نماید.

اطلاعات تماس

 

ایمیل : info@farrokhzadeh.com

موبایل : 09053871865

معاون هماهنگی امور گردشگری و زیارت استانداری فارس

با پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل اولین مجلس خبرگان برای تدوین قانون اساسی و با تلاش پیگیر و مجدانه حضرت آیت الله طالقانی اصل ششم، هفتم و اصول یکصدم الی یکصد و ششم قانون اساسی موضوع شوراهای اسلامی به عنوان یکی از ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران مطرح و تثبیت گردید. در همان حال روزهای آغازین انقلاب اسلامی و پیرو یک مصوبه از سوی شورای انقلاب و با تلاش جهاد سازندگی شوراهای اسلامی روستا و شوراهای اسلامی کار تشکیل گردید. 

شروع به کار شوراهای اسلامی از 9 اردیبهشت سال 1378 و همزمان با پیام تاریخی حضرت امام خمینی (ره) در خصوص شوراها و با صدور پیام ویژه ای از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و سخنان امید بخش جناب آقای خاتمی، ریاست جمهوری وقت آغاز شد.