مهندس محمد فرخ زاده رئیس کمیسیون گردشگری و زیارت شورای اسلامی شهر شیراز، در حاشیه بازدید از پژوهشکده معلم ضمن تقدیر از موسسین این مرکز ارزشمند خاطر نشان کرد، هنوز تا رسیدن به فضای مناسب جهت آموزش عملی نسل آینده، فاصله زیادی داریم و لازم است فضای وسیع تری در خور دانش آموزان شهرمان به این موضوع مهم اختصاص یابد.

در این بازدید جناب آقای دکتر رایان و سایر اساتید گرانقدر این مرکز توضیحاتی درباره دغدغه ایجاد این پژوهشکده و بخش های مختلف آن و نحوه استفاده دانش آموزان از آن بیان کردند.

اما نامناسب بودن مکان مرکز، قدیمی بودن برخی تجهیزات، کمی امکانات رفاهی و مهمتر از همه ساختمان نیمه‌ کاره و رها شده ۲۰ ساله مرکز علوم فنون مواردی بود که موجب نگرانی نماینده مردم در شورای اسلامی شهر شد و ضرورت همکاری همه دستگاهها برای راه اندازی آن در دستور کار قرار گرفت.

گفتنی است این پژوهشكده با همت استاد عبدالعلي رايان از سال ١٣٧٧ در زمینی به مساحت تقریبا ۴۰هزار مترمربع فعالیت خود را آغاز كرد.

این مجموعه شامل ۵ ساختمان، باغ گیاه شناسی و نقشه برجسته استان فارس است که شامل بخش هاي علوم و فنون( فیزیک، ریاضی، شیمی، زیست، زمین شناسی، محیط زیست، جغرافیا و تاریخ) است که بخش تاریخ شامل دو گنجینه تاریخ علم تمدن های باستان و تمدن های اسلامی می‌باشد.

گلخانه گیاهان استوایی، باغ خلاقيت، کتابخانه علامه شهید مطهری که شامل ۷ هزار جلد کتاب منبع و پایان نامه، نمایشگاه قرآنی، گنجینه کتب قدیمی، سالن مطالعه، پژوهش سرا سلول های بنیادی، دفاتر کارشناسان تحقیقات آموزش و پرورش، کارگاه های آموزشی و انجمن ها از دیگر بخش های این مجموعه می‌باشند.

اطلاعات تماس

 

ایمیل : info@farrokhzadeh.com

موبایل : 09053871865

معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس

با پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل اولین مجلس خبرگان برای تدوین قانون اساسی و با تلاش پیگیر و مجدانه حضرت آیت الله طالقانی اصل ششم، هفتم و اصول یکصدم الی یکصد و ششم قانون اساسی موضوع شوراهای اسلامی به عنوان یکی از ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران مطرح و تثبیت گردید. در همان حال روزهای آغازین انقلاب اسلامی و پیرو یک مصوبه از سوی شورای انقلاب و با تلاش جهاد سازندگی شوراهای اسلامی روستا و شوراهای اسلامی کار تشکیل گردید. 

شروع به کار شوراهای اسلامی از 9 اردیبهشت سال 1378 و همزمان با پیام تاریخی حضرت امام خمینی (ره) در خصوص شوراها و با صدور پیام ویژه ای از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و سخنان امید بخش جناب آقای خاتمی، ریاست جمهوری وقت آغاز شد.