مهندس محمدفرخ زاده در دیدار با سرهنگ قزل سفلی رئیس بسیج سازندگی استان فارس با تقدیر از فعالیت های موثر بسیج در حوزه های مختلف ابراز امیدواری کرد با تجمیع ظرفیت بسیج سازندگی و ظرفیت های موجود در حوزه گردشگری بتوان اتفاقات خوبی را رقم زد.  

- تقویت اشتغال خرد در حوزه گردشگری
- کادریابی، کادرسازی، به کارگیری و نگهداری نیروی انسانی در حوزه گردشگری با هدف استفاده همه ظرفیت های مردمی در این حوزه

- تقویت بخش صادرات و ایجاد نمایشگاه محصولات ایرانی در سایر کشورها
- تبدیل سرمایه های خرد به سرمایه کلان با ایجاد تعاونی ها
- تعریف روستاهای هدف گردشگری و تقویت زیرساخت های لازم در این مناطق، از مواردی بود که مهندس فرخ زاده به آن اشاره نمود.

وی افزود توجه به روستاهای هدف گردشگری ضمن رونق روستاها، موجب کاهش و معکوس شدن نرخ مهاجرت و ایجاد اشتغال مولد و تغییر سطح دهک ها از کم برخوردار به برخوردار و رفع تبعیض خواهد شد.

علاوه بر آن تولید محصولات ارگانیک و بومی غذایی و هزینه کرد گردشگران نیز باعث رونق و سلامت جامعه خواهد شد.

سرهنگ قزل سفلی نیر با تشریح فعالیت های بسیج سازندگی خاطر نشان کرد در بحث محرومیت زدایی با تمام توان و ظرفیت در کنار دولت هستیم.

وی با اشاره به خدمات بسیج سازندگی در حوزه عمرانی و فراهم کردن زیرساخت های اشتغال افزود تلاش داریم بازوی دولت باشیم و با کم کردن هزینه ها، کیفیت کار را بالا ببریم.
مسئول قرارگاه بسیج سازندگی استان فارس با اشاره به هفت هزار طرح نیمه تمام در کشور افزود: حجم درخواست ها بیش از ظرفیت نیروی انسانی موجود ماست.

وی با تاکید بر اینکه برای بهبود وضعیت کشور لازم است کارهای ریشه ای انجام داد خاطرنشان کرد: شناسایی محصولات مزیت دار هر منطقه و ایجاد صنایع تبدیلی کوچک، حمایت از کارآفرینان، ایجاد صندوق های قرض الحسنه برای مشاغل خرد و خانگی، آموزش تسهیلگران و هدایتگران شغلی از مواردی است که انجام پذیرفته و با این تدابیر بعضی از روستاها به روستای بدون بیکار تبدیل شده اند و مهاجرت معکوس به آنها آغاز شده است. 

وی در پایان با تقدیر از سیاستگذاری های موثر پیشنهادی در کمیسیون گردشگری و زیارت از حمایت بسیج سازندگی در این مسیر خبر داد و ابراز امیدواری کرد با هم افزایی در بحث شناسایی ظرفیت های روستاهای هدف گردشگری، شناخت افراد شاخص روستاها در بحث تولید محصولات و کمک به آنها در اخذ مجوزها، بازاریابی و برندسازی و ایجاد غرفه های دائمی فروش محصولات خانگی بتوان گامهای موثری در این زمینه برداشت.

اطلاعات تماس

 

ایمیل : info@farrokhzadeh.com

موبایل : 09053871865

معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس

با پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل اولین مجلس خبرگان برای تدوین قانون اساسی و با تلاش پیگیر و مجدانه حضرت آیت الله طالقانی اصل ششم، هفتم و اصول یکصدم الی یکصد و ششم قانون اساسی موضوع شوراهای اسلامی به عنوان یکی از ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران مطرح و تثبیت گردید. در همان حال روزهای آغازین انقلاب اسلامی و پیرو یک مصوبه از سوی شورای انقلاب و با تلاش جهاد سازندگی شوراهای اسلامی روستا و شوراهای اسلامی کار تشکیل گردید. 

شروع به کار شوراهای اسلامی از 9 اردیبهشت سال 1378 و همزمان با پیام تاریخی حضرت امام خمینی (ره) در خصوص شوراها و با صدور پیام ویژه ای از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و سخنان امید بخش جناب آقای خاتمی، ریاست جمهوری وقت آغاز شد.