به گفته معاون امور زائرین و گردشگری استانداری فارس، خانه های میراثی به عنوان حوزه جذاب برای گردشگری و به تبع آن اشتغال است که با ورود سرمایه گذاران این میراث ارزشمند را می توان مرمت، احیا و مورد بهره برداری قرار داد.

به گزارش روابط عمومی هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس ،محمد فرخ زاده معاون گردشگری و امور زیارت استانداری فارس در بازدید از پروژه سرمایه گذاری، مرمت، احیا و بهره برداری خانه تاریخی دانش در شهر لار گفت: این خانه دارای قدمت ۱۵۰ است و لازم است با ورود سرمایه گذاری با هدف احیا این اثر میراثی از تخریب بیشتر آن جلوگیری شود.

معاون استاندار فارس در این بازدید که با حضور معاون برنامه ریزی فرماندار لارستان و رئیس اداره میراث فرهنگی لارستان انجام شد، اظهار کرد: عملیات احیا این خانه تاریخی رو به اتمام است و بهره برداری این اثر تاریخی طی یک بازه زمانی ۶ ماه خبر داد و گفت: با بهره برداری از این خانه میراثی، فرصت اشتغال مستقیم برای حدود ۱۰ نفر فراهم می گردد.

مهندس فرخ زاده تصریح کرد: در این خانه تاریخی یک مجموعه گردشگری، اقامتی و رفاهی دیده شده است و بخشی دیگر از این مجموعه با عنوان موزه مردم شناسی راه اندازی خواهد شد. 

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس ضمن ارایه راهکارهای لازم جهت صدورمجوزها در سطح استان توسط دستگاه های مربوط گفت: با سرمایه گذار این پروژه مذاکراتی انجام شده است که با حمایت ویژه در سطح استان شاهد پیشرفت در اقدامات و بهره برداری این پروژه گردشگری در زمان تعیین شده باشیم. 

مهندس فرخ زاده با اشاره به اینکه تعداد خانه های تاریخی لارستان قابل توجه است از اداره کل میراث فرهنگی استان و سایر مسئولان استانی و محلی خواست که این میراث ارزشمند استان به عنوان بخشی از تاریخ به دلیل فراموشی در مسیر فرسایش و تخریب قرار نگیرند.

اطلاعات تماس

 

ایمیل : info@farrokhzadeh.com

موبایل : 09053871865

معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس

با پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل اولین مجلس خبرگان برای تدوین قانون اساسی و با تلاش پیگیر و مجدانه حضرت آیت الله طالقانی اصل ششم، هفتم و اصول یکصدم الی یکصد و ششم قانون اساسی موضوع شوراهای اسلامی به عنوان یکی از ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران مطرح و تثبیت گردید. در همان حال روزهای آغازین انقلاب اسلامی و پیرو یک مصوبه از سوی شورای انقلاب و با تلاش جهاد سازندگی شوراهای اسلامی روستا و شوراهای اسلامی کار تشکیل گردید. 

شروع به کار شوراهای اسلامی از 9 اردیبهشت سال 1378 و همزمان با پیام تاریخی حضرت امام خمینی (ره) در خصوص شوراها و با صدور پیام ویژه ای از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و سخنان امید بخش جناب آقای خاتمی، ریاست جمهوری وقت آغاز شد.