شورای عالی زیارت و گردشگری مذهبی فارس راه‌اندازی می‌شود

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس گفت: در راستای همگرایی و توسعه فارس اولین شورای عالی زیارت و گردشگری مذهبی به زودی در استان راه‌اندازی خواهد شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، مهندس محمد فرخ‌زاده؛ معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس پنج‌شنبه ٢٢ اردیبهشت در آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی ارده سنتی زرقان بیان کرد: سال ١٤٠١ با خبر خوش استقبال و حضور بالای مسافران و گردشگران نوروزی از استان فارس و شهر شیراز پس از دو سال رکود آغاز شد.

وی ادامه داد: شروع سال با حضور چند میلیونی در حرم احمد بن موسی(ع) آغاز و با روزهای داراب گرد، لارستان، روز میمند و امروز هم با برگزاری رویداد روز زرقان و‌ معرفی حلوای سنتی زرقان تداوم یافته است.

معاون استاندار فارس همچنین با اشاره به رویدادهای بین المللی پیش رو از جمله اتومبیلرانی، رالی و موتورسواری بین‌المللی، مسابقات جهانی زورخانه‌ای در شیراز، میزبانی مسابقات جانی کنک فوتوآ و... اشاره کرد و افزود: با برگزاری رویدادهای ملی و‌ فراملی فرهنگ، آداب و سنن و ظرفیت های کم نظیر استان پهناور فارس را به ایران و سایر کشورها معرفی خواهیم‌ کرد.

فرخ‌زاده  افزود: در راستای همگرایی و توسعه ظرفیت های دینی و مذهبی با بیش از ۱۵۰۰ امامزاده واجب التکریم و بیش از ۱۰۰۰ مسجد و امکان مذهبی در استان فارس، اولین شورای عالی زیارت و گردشگری مذهبی به زودی راه‌اندازی خواهد شد.

وی ادامه داد: در بحث شورای عالی توسعه گردشگری هم بیش از ١٠٠ پروژه احصا و در کارگروه رفع موانع در حال بررسی است.

جانشین استاندار در شورای عالی توسعه گردشگری و زیارت استان گفت: پیش‌بینی ما این است که در سال ١٤٠١، با بیش از دو هزار میلیارد تومان رونق پروژه‌های گردشگری در استان مواجه خواهیم شد.

فرخ‌زاده تصریح کرد: از آنجا که در فارس با کمبود منابع آبی مواجه هستیم، باید بر ارتقا و تقویت سرمایه گذاری گردشگری تمرکز کرد.

برگزاری چنین رویدادها و جشنواره‌ هایی برخاسته از اراده مردم منجر به معرفی داشته و معرفی آداب و رسوم می‌شود، افزود: حلوا ارده سنتی زرقان نقطه قوتی در رونق اقتصادی و توسعه کارآفرینی های جدید و معرفی به نقاط دیگر کشور خواهد بود.

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس همچنین با تاکید بر توسعه زیرساخت‌های گردشگری استان، گفت: فارس با بیش  ۵۰۰۰ هزار جاذبه تاریخی، طبیعی، دینی مرکز مهمی برای سرمایه گذاری، افزایش مراکز اقامتی، اجرای پروژه‌های مدیریت شهری و ایجاد شهرک‌های صنعتی ویژه می‌باشد.

اطلاعات تماس

 

ایمیل : info@farrokhzadeh.com

موبایل : 09053871865

معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس

با پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل اولین مجلس خبرگان برای تدوین قانون اساسی و با تلاش پیگیر و مجدانه حضرت آیت الله طالقانی اصل ششم، هفتم و اصول یکصدم الی یکصد و ششم قانون اساسی موضوع شوراهای اسلامی به عنوان یکی از ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران مطرح و تثبیت گردید. در همان حال روزهای آغازین انقلاب اسلامی و پیرو یک مصوبه از سوی شورای انقلاب و با تلاش جهاد سازندگی شوراهای اسلامی روستا و شوراهای اسلامی کار تشکیل گردید. 

شروع به کار شوراهای اسلامی از 9 اردیبهشت سال 1378 و همزمان با پیام تاریخی حضرت امام خمینی (ره) در خصوص شوراها و با صدور پیام ویژه ای از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و سخنان امید بخش جناب آقای خاتمی، ریاست جمهوری وقت آغاز شد.