به گزارش روابط عمومی استانداری فارس محمد فرخ زاده معاون هماهنگی و مدیریت امور زائرین و گردشگری استانداری فارس در حاشیه این بازدید با تقدیر از مجموعه پرتوان سازمان اسناد و کتابخانه ملی جنوب کشور، ضمن بازدید میدانی از بخش های مختلف این مرکز، در خصوص توسعه همکاری های فی ما بین و فعال کردن عرصه های فرهنگی و گردشگری آن با مدیریت مجموعه به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

مدیریت سازمان اسناد و کتابخانه ملی منطقه جنوب کشور نیز به معرفی مرکز و قابلیت‌ها و ظرفیت های موجود و قابل توسعه آن پرداخت و خاطرنشان کرد با یک سرمایه گذاری اندک می توان ظرفیتهای منحصر به فرد این مرکز را به بهره برداری رساند و در اختیار همگان قرار داد.

همچنین با تاکید بر حفظ ظرفیت های عظیم این مرکز در خصوص قرار گرفتن فضاهای محصور و روباز فعلی به عنوان پارک های مطالعه، برگزاری دوره های آموزشی تخصصی هدفمند، برگزاری رویدادها و باز کردن پای فرهیختگان و جوانان به مرکز، تکمیل نواقص، برگزاری نمایشگاه از آثار فاخر و گنجینه موجود و... بحث و تبادل نظر شد.

معاون استاندار در ادامه به بیان نکاتی برای رونق مطالعه در جامعه پرداخت و خاطرنشان کرد در شیراز زیرساخت و کتابخانه وجود دارد اما تعداد افراد کتاب خوان با استانداردها فاصله زیادی دارد و لازم است با برگزاری طرح های تشویقی و انگیزاننده و رویدادهای شهری و ملی سرانه مطالعه را در جامعه بالا برد.

وی از تجربه طرح سفر مطالعه در اتوبوس های شیراز، مسابقه بزرگ کتابخوانی فرهنگ شهروندی و کتاب های شهر فرزانگان و مجموعه کتب آموزشی نجوم در آموزش و پرورش در زمان تصدی گری خود در معاونت فرهنگی شهرداری یاد کرد و افزود در آن ایام به کمک این طرح ها سرانه مطالعه صدها هزاران ساعت بالا رفت و هم اکنون نیز به کمک طرح های مشابه چون تولید نشریه، پادکست، فلش کارت و برگزاری تورهای علمی و رویدادهای شهری، ملی و بین المللی می توان دانش افزایی و ارتقاء حافظه تاریخی و فرهنگ و آداب و رسوم را در نسل آینده این دیار نهادینه کرد.

معاون امور گردشگری و زیارت استانداری با تاکید بر ثبت تاریخ شفاهی و نقش آن در هویت سازی و تبیین افزود: به کمک خود مردم و طی فراخوان های عمومی می توان گنجینه های به جا مانده از گذشته را جمع آوری و حفظ و حراست کرد.

اطلاعات تماس

 

ایمیل : info@farrokhzadeh.com

موبایل : 09053871865

معاون هماهنگی امور گردشگری و زیارت استانداری فارس

با پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل اولین مجلس خبرگان برای تدوین قانون اساسی و با تلاش پیگیر و مجدانه حضرت آیت الله طالقانی اصل ششم، هفتم و اصول یکصدم الی یکصد و ششم قانون اساسی موضوع شوراهای اسلامی به عنوان یکی از ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران مطرح و تثبیت گردید. در همان حال روزهای آغازین انقلاب اسلامی و پیرو یک مصوبه از سوی شورای انقلاب و با تلاش جهاد سازندگی شوراهای اسلامی روستا و شوراهای اسلامی کار تشکیل گردید. 

شروع به کار شوراهای اسلامی از 9 اردیبهشت سال 1378 و همزمان با پیام تاریخی حضرت امام خمینی (ره) در خصوص شوراها و با صدور پیام ویژه ای از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و سخنان امید بخش جناب آقای خاتمی، ریاست جمهوری وقت آغاز شد.