در نشست مجموعه استانداری فارس با وزیر آموزش و پرورش مطرح شد: 

هم افزایی با وزارت آموزش و پرورش با کارکردهای زیارت و کارآفرینی گردشگری گامی موثر در جهت ارتقا سطح آگاهی نسل آینده/آموزش و پرورش با مشارکت در ساخت زائرشهر، مسجد محوری و تربیت خدام افتخاری به انس بیشتر دانش آموزان با اهل بیت (ع) کمک نماید.

معاون گردشگری و زیارت استانداری فارس در این نشست با اشاره به پایان نامه وزیر محترم در حوزه گردشگری ابراز امیدواری کرد با هم افزایی و همکاری وزارت آموزش و پرورش و حوزه اقدامات دانش بنیان، آموزش فراگیر و کارآفرینی گردشگری بتوان گام های موثری در جهت ارتقا سطح آگاهی مردم و نسل آینده برداشت. فرخ زاده از تجربه خود در ارائه چند طرح ملی در حوزه آموزش عمومی گفت و خاطر نشان کرد طرح شهر فرزانگان شاهکاری در آموزش مهارت‌های شهروندی در شیراز بود، طرح مسجد محوری و تدوین کتب آموزشی نجوم و مشارکت در اتمام موزه منطقه ای علم و فناوری و مرکز رشد و همچنین بزرگترین مسابقه کتاب کشور باعث شد سرانه مطالعه عمومی چند هزار ساعت افزایش و تغییر قابل توجهی در سطح معلومات دانش آموزان در حوزه فرهنگ عمومی و اصول شهروندی و دینی ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه تحقق اقتصاد بدون نفت با مهارت افزایی و کارآفرینی در حوزه گردشگری و زیارت امکان پذیر است، خاطرنشان کرد، طبق آمارها ایجاد یک شغل در صنعت گردشگری یک بیستم ایجاد یک شغل در حوزه صنعتی هزینه دارد.

معاون امور زیارت استانداری مشارکت آموزش و پرورش در ایجاد زائرشهر برای معلمان و دانش‌آموزان سراسر کشور در شیراز و طرح آموزش پنجاه هزار خادم افتخاری را طرح هایی برای انس بیشتر نسل آینده با ائمه اطهار علیهم السلام عنوان کرد.

وی تدوین کتب آموزشی مکمل دروس مدرسه در حوزه هایی چون معرفی بزرگان و مفاخر تاریخی، اماکن زیارتی شاخص و جاذبه های گردشگری، مفاهیم اقتصادی و حقوقی، آموزش کارآفرینی و اصول کسب و کار و آموزش دانش آموزان در ثبت تاریخ شفاهی کشور را گام‌های موثری در جهت مهارت آموزی، تقویت هویت ملی و هویت دینی نسل آینده برشمرد.

وی با ابراز نگرانی از کمرنگ شدن ابعاد اخلاقی در نسل جدید، طرح ملی حافظ خوانی و سعدی خوانی بعد از قرآن کریم را در ارتقا سطح ادب و اخلاق دانش آموزان بسیار موثر دانست و افزود وارد کردن اینگونه موضوعات به عنوان آموزش های مکمل مدرسه نقش بسزایی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در نسل آینده خواهد داشت.

اطلاعات تماس

 

ایمیل : info@farrokhzadeh.com

موبایل : 09053871865

معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس

با پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل اولین مجلس خبرگان برای تدوین قانون اساسی و با تلاش پیگیر و مجدانه حضرت آیت الله طالقانی اصل ششم، هفتم و اصول یکصدم الی یکصد و ششم قانون اساسی موضوع شوراهای اسلامی به عنوان یکی از ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران مطرح و تثبیت گردید. در همان حال روزهای آغازین انقلاب اسلامی و پیرو یک مصوبه از سوی شورای انقلاب و با تلاش جهاد سازندگی شوراهای اسلامی روستا و شوراهای اسلامی کار تشکیل گردید. 

شروع به کار شوراهای اسلامی از 9 اردیبهشت سال 1378 و همزمان با پیام تاریخی حضرت امام خمینی (ره) در خصوص شوراها و با صدور پیام ویژه ای از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و سخنان امید بخش جناب آقای خاتمی، ریاست جمهوری وقت آغاز شد.