جانشین استاندار فارس در ستاد استانی اربعین:
کمیته‌های ۱۸ گانه ستاد اربعین فارس در حال خدمت‌رسانی به زوار اربعین حسینی

▪️جانشین استاندار فارس در ستاد استانی اربعین گفت: در این ستاد که با ریاست استاندار فعالیت می‌کند، امور مربوط به اربعین راهبری می‌شود و ۱۸ کمیته با حضور روسا و مدیران کل ادارات استان در این ستاد به امور زائران رسیدگی می‌کنند.

▪️محمد فرخ‌زاده با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا طی دو سال گذشته توفیق پیاده‌روی اربعین را از عاشقان آن حضرت سلب کرده بود، عنوان داشت: به محض صدور دستور از سوی وزارت کشور در سال جاری، ستاد اربعین حسینی استان فارس فعال شد.

▪️معاون استاندار فارس با بیان اینکه هر یک از این کمیته‌ها جلسات هماهنگی اربعین را برگزار می‌کنند، گفت: در ستاد اربعین استان فارس تاکنون ۷ جلسه برگزار شده است که سه جلسه آن با توجه به اهمیت موضوع به ریاست استاندار فارس و حاصل این جلسات تاکنون ۳۰ مصوبه با پیگیری هزار نفر ساعت بوده است.

▪️جانشین استاندار فارس در ستاد اربعین با تاکید بر اینکه این ستاد در شهرستان‌های فارس نیز با مسئولیت فرمانداران برگزار می‌شود، اظهار داشت: مهم‌ترین و فعال‌ترین کمیته این ستاد کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین است که به مدیریت نماینده مقام معظم رهبری در منطقه جنوب کشور فعال است و دست‌کم ۵ جلسه مهم با حضور امام جمعه و نماینده ولی فقیه در فارس در این راستا برگزار کرده است.

▪️معاون هماهنگی امور زائران و گردشگری استانداری فارس با بیان اینکه طبق تصمیم ستاد مرکزی اربعین مسائل مربوط به مرز شلمچه به صورت کامل به استانداری فارس واگذار شده است عنوان کرد: کمیته زیرساخت اقدامات مرز شلمچه را بر عهده دارد و موضوع انتقال زائران از شلمچه تا مرز و همچنین پاکسازی و بهسازی منطقه و رسیدگی به مواکب و اسکان نیز بر عهده شهرداری شیراز است که عملکرد مثبت این کمیته در خدمت رسانی و کنترل و مدیریت بحران مرز مورد تقدیر ویژه ستاد مرکزی اربعین و نماینده ولی فقیه خوزستان قرار گرفت.

▪️معاون استاندار فارس همچنین افزود ۱۰۲ موکب در ایران و عراق که از این تعداد، ۵۲ موکب در کربلا و ۲۶ موکب در مسیر کربلا و مابقی در مسیر زوار در ایران ایجاد شده است که پیش بینی میشود ۲۵۰ هزار نفر از خدمات این مواکب استفاده کنند.

▪️فرخ‌زاده در ادامه به اقداماتی همچون ساخت سرویس بهداشتی، حمام، پذیرایی از زوار و موارد اینچنینی اشاره کرد.
▪️وی افزود: کمیته‌های امنیتی و انتظامی و نیز کمیته حمل و نقل و سوخت نیز جلسات مختلفی برگزار کرده‌اند که در آنها به موضوع چگونگی ساماندهی اتوبوس‌ها برای انتقال زوار به عتبات عالیات و مرز بوده است که ۹۰ درصد از ظرفیت ناوگان اتوبوسرانی فارس در این مدت در اختیار زائران قرار گرفته است.
وی در خصوص فعالیت کمیته حمل و نقل و سوخت نیز گفت؛ تعداد ناوگان اعزامی عمومی آنچه مستقیم به شلمچه اعزام شده تا ۱۹شهریور ماه ۱۲۷۹ دستگاه و ۴۴هزار و ۳۱۸ مسافر اعزام شده اند و اعزام های دیگری به خرمشهر، اهواز آبادان داشته ایم که تعداد زیادی از آنها نیز به مرز مراجعه کرده‌اند.
▪️فرخ‌زاده همچنین یادآور شد: با پیگیری های انجام شده ۱۲ پرواز فوق العاده رفت و برگشت از سه فرودگاه بین المللی شیراز، لارستان و لامرد از ۲۱ تا ۳۰ شهریورماه انجام می‌شود.
▪️معاون استاندار فارس در ادامه با اشاره به اقدامات کمیته سیاسی و کنسولی که وظیفه عبور زائران از مرز را بر عهده دارد، افزود: صدور گذرنامه نیز به عنوان فعالیت زیرمجموعه امنیتی، انتظامی انجام و تاکنون ۱۵۳۰۰۰ گذرنامه، ۷۰۰۰برگ تردد اربعین و ۲۰۰۰۰ مورد تمدید گذرنامه صادر شده است.
▪️کمیته امداد و نجات و نیز کمیته بهداشت و درمان نیز طی اقداماتی مشترک تیمهای پزشکی را به منطقه اعزام کردند که هم در طول مسیر و هم در مرز و هم در کشور عراق خدمات رسانی می‌کنند.
▪️جانشین استاندار فارس در ستاد اربعین گفت: کمیته اعزام که مسئولیت آن بر عهده ستاد حج و زیارت فارس است موضوع ثبت‌نام زائران را بر عهده داشته که تاکنون به خوبی به فعالیت پرداخته است.
▪️وی افزود: در کمیته مشارکت های مردمی نیز تلاشهای وافری صورت گرفته و اعزام موکب ها در این کمیته به خوبی صورت گرفته و ۹۵ موکب در عراق مستقر شده اند که همکاری بسیار خوب گمرک فارس در این موضوع جای تقدیر دارد.
▪️وی تاکید کرد: سازمان غله و ادارات مرتبط در موضوع تامین اقلام مورد نیاز زوار پای کار بودند و همه اقلام مورد نیاز را در خدمت مواکب قرار داده‌اند و در این میان کمیته‌ اطلاع‌رسانی نیز اقدامات مطلوبی صورت داده است.
▪️معاون استاندار فارس همچنین از ارسال ۱۳۳ تن آرد و ۱۰۱ تن برنج از استان فارس برای تامین رفاه زوار ابا عبدالله الحسین خبر داد.

اطلاعات تماس

 

ایمیل : info@farrokhzadeh.com

موبایل : 09053871865

معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس

با پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل اولین مجلس خبرگان برای تدوین قانون اساسی و با تلاش پیگیر و مجدانه حضرت آیت الله طالقانی اصل ششم، هفتم و اصول یکصدم الی یکصد و ششم قانون اساسی موضوع شوراهای اسلامی به عنوان یکی از ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران مطرح و تثبیت گردید. در همان حال روزهای آغازین انقلاب اسلامی و پیرو یک مصوبه از سوی شورای انقلاب و با تلاش جهاد سازندگی شوراهای اسلامی روستا و شوراهای اسلامی کار تشکیل گردید. 

شروع به کار شوراهای اسلامی از 9 اردیبهشت سال 1378 و همزمان با پیام تاریخی حضرت امام خمینی (ره) در خصوص شوراها و با صدور پیام ویژه ای از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و سخنان امید بخش جناب آقای خاتمی، ریاست جمهوری وقت آغاز شد.