معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس :

موانع تجدید بنای مسجد صاحب الزمان (عج) لامرد از سر راه خیران این بنا برداشته شد/ توجه به گردشگری دینی و مسجد محوری نیاز فرهنگی جامعه امروز

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس از همکاری میراث در رفع موانع پیش روی بازسازی و تجدید بنای مسجدی در لارستان در راستای ترویج فرهنگ گردهمایی های دینی و مذهبی و توجه به مسجد به عنوان محور کارکردهای انسانی و اجتماعی خبر داد.

فرخ‌زاده با بیان اینکه مسجد صاحب الزمان(ع) در محله خطیبی شهر لامرد در حدود دهه ۴۰ تا ۵۰ هجری شمسی احداث شده است، عنوان کرد: پس از گذشت چندین دهه فرسودگی شدید بنای مسجد تعدادی از خیرین تصمیم به بازسازی و تجدید بنای این مسجد گرفتند که با اختلاف نظرهایی در مورد میراثی و تاریخی بودن بنای مسجد مواجه شدند.

معاون استاندار فارس با اشاره به اینکه جوانان خیر و پیگیر تجدید بنای این مسجد برای رفع مشکلات موجود به معاونت امور زائرین و گردشگری استانداری فارس مراجعه کردند، اظهار کرد: به استناد مکاتبات رسمی و بازدید مسئولان و مقامات محلی همانند معاونت فنی فرماندار شهرستان، توصیه دفتر نماینده مجلس، اظهار نظر کارشناسان اداره اوقاف و امور خیریه، درخواست دفتر امام جمعه و همچنین تایید سازمان میراث فرهنگی، این مسجد با مصالح سنگ، گچ، سیمان و آهن ساخته شده و فاقد مولفه های مترتب بر یک اثر تاریخی دارای ارزش است.

فرخ‌زاده عنوان کرد: با استناد به نظریه های موجود، در جلسه ای با خیران مقرر شد با موافقت میراث فرهنگی و هماهنگی با فرمانداری لامرد اقدامات لازم برای رفع موانع پیش روی تجدید بنا و نوسازی این مسجد آغاز گردد.

اطلاعات تماس

 

ایمیل : info@farrokhzadeh.com

موبایل : 09053871865

معاون هماهنگی امور گردشگری و زیارت استانداری فارس

با پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل اولین مجلس خبرگان برای تدوین قانون اساسی و با تلاش پیگیر و مجدانه حضرت آیت الله طالقانی اصل ششم، هفتم و اصول یکصدم الی یکصد و ششم قانون اساسی موضوع شوراهای اسلامی به عنوان یکی از ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران مطرح و تثبیت گردید. در همان حال روزهای آغازین انقلاب اسلامی و پیرو یک مصوبه از سوی شورای انقلاب و با تلاش جهاد سازندگی شوراهای اسلامی روستا و شوراهای اسلامی کار تشکیل گردید. 

شروع به کار شوراهای اسلامی از 9 اردیبهشت سال 1378 و همزمان با پیام تاریخی حضرت امام خمینی (ره) در خصوص شوراها و با صدور پیام ویژه ای از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و سخنان امید بخش جناب آقای خاتمی، ریاست جمهوری وقت آغاز شد.