محمد فرخ زاده در گفت و گو با خبرنگار مهر بیان کرد: اگر قرار باشد رویدادهای بین المللی در شهر شیراز اجرایی شود باید زیرساخت‌های لازم در شیراز فراهم و اجرایی شود تا بتوان میزبانی رویدادهای بین المللی را در شیراز اجرایی نمود این در حالی است که یکی از مشکلاتی که در شیراز با آن مواجه است نبود زیرساخت‌های مناسب در شیراز برای برگزاری مسابقات و رویدادهای بین المللی است از این رو نباید انتظار داشت تا زمانی که زیرساخت‌ها برطرف نشود رویدادهای بین المللی نیز در شیراز برگزار شود.

فرخ زاده در ادامه بیان کرد: زیرساخت‌های اقامتی در رویدادهای بین المللی یکی از مهم‌ترین موضوعات است و این مشکل در شهر شیراز یکی از مسائل اصلی است که باید برطرف شود زیرا هتل‌ها و مراکز اقامتی در شهر شیراز مناسب برگزاری رویدادهای بین المللی نیز و باید این مشکل برطرف شود تا بتوان میزبانی رویدادهای بین‌الملی را در شیراز برگزار کرد البته در این میان این موضوع لازم به ذکر است که نمی‌توان شیراز را به عنوان شهری جذاب در حوزه گردشگری معرفی کرد زیرا این شهر شهری تکراری در حوزه گردشگری شده و دیگر جذابیت گذشته را ندارد.

این نامزد ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر شیراز در ادامه متذکر شد: در موضوع صنایع دستی نیز نتوانسته‌ایم زمینه لازم را برای توسعه این صنعت فراهم کنیم زیرا این بخش نیازمند برند سازی است که در این حوزه نیز تاکنون موضوع برند سازی مورد توجه قرار نگرفته است این در حالی است که در استان فارس و به خصوص در شهر شیراز بیش از ۱۰۰ رشته صنایع دستی وجود دارد که می‌تواند زمینه جهانی شدن شیراز را با توجه به پر طرفدار بودن این صنایع فراهم کند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود اضافه کرد: یک روز نگهداری گردشگران در شهرهای توریستی نظیر شیراز می‌تواند علاوه بر توسعه صنعت گردشگری زمینه توسعه زیر بخش‌های این صنعت را نیز تقویت کرد البته در بخش نرم افزاری نیز نتوانسته‌ایم نرم افزار گردشگری در شیراز را بهبود و توسعه دهیم با این حال توسعه گردشگری دینی می‌تواند شیراز را در میان کشورهای مسلمان دنیا متمایز کند زیرا گردشگری دینی در ایران و به خصوص شیراز می‌تواند بسیار متمایز تر سایر کشورهای اسلامی باشد.

فرخ زاده تصریح کرد: یکی از وظایفی که بر عهده شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی شهر است مسئله توسعه فرهنگی در مسائلی نظیر فرهنگ آپارتمانی، حمل و نقل، سرمایه گذاری و فرهنگ است که باید اهتمام ویژه‌ای در این مسائل وجود داشته باشد تا شاهد ارتقا مسائل فرهنگی شهر شیراز باشیم.

اطلاعات تماس

 

ایمیل : info@farrokhzadeh.com

موبایل : 09053871865

معاون هماهنگی امور گردشگری و زیارت استانداری فارس

با پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل اولین مجلس خبرگان برای تدوین قانون اساسی و با تلاش پیگیر و مجدانه حضرت آیت الله طالقانی اصل ششم، هفتم و اصول یکصدم الی یکصد و ششم قانون اساسی موضوع شوراهای اسلامی به عنوان یکی از ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران مطرح و تثبیت گردید. در همان حال روزهای آغازین انقلاب اسلامی و پیرو یک مصوبه از سوی شورای انقلاب و با تلاش جهاد سازندگی شوراهای اسلامی روستا و شوراهای اسلامی کار تشکیل گردید. 

شروع به کار شوراهای اسلامی از 9 اردیبهشت سال 1378 و همزمان با پیام تاریخی حضرت امام خمینی (ره) در خصوص شوراها و با صدور پیام ویژه ای از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و سخنان امید بخش جناب آقای خاتمی، ریاست جمهوری وقت آغاز شد.