محمد فرخ زاده در دیدار بامعاون وزیر فرهنگ و گردشگری چین ضمن معرفی ظرفیت های گردشگری و میراث فرهنگی فارس به هیات چینی اظهار داشت: کارکردهای فرهنگی گردشگری باعث نزدیکی ملت ها به یکدیگر میشود و در دنیا بسیاری از کشورها به دنبال اشتراکات فرهنگی هستند اما میان کشور ما و کشور چین از قدیم الایام از طریق جاده ابریشم این همکاری و همدلی وجود داشته است و اکنون لازم است تقویت شود و این تبادلات فرهنگی، اقتصادی به نسل های بعد نیز منتقل گردد.
جانشین استاندار فارس در شورای توسعه گردشگری استان با معرفی صنوف و انجمن های حرفه ای گردشگری استان به هیات چینی ابراز امیدواری کرد: این نشست موجب گسترش مبادله توریست و تبادل اقتصادی در حوزه گردشگری شود. 

موضوع ایجاد خطوط هوایی مستقیم بین استان فارس و کشور چین یکی از پیشنهاداتی بود که معاون استاندار فارس با توجه به رفت و آمد قابل توجه چینی ها به فارس در حوزه های فناوری، صنعتی و گردشگری مطرح نمود که مورد استقبال طرف چینی قرار گرفت و مقرر گردید هماهنگی های لازم با شرکت های هوایی چین در این زمینه انجام گردد.

فرخ زاده همچنین آمادگی فارس را برای ایجاد نمایشگاه های موقت و دائمی صنایع دستی فارس در چین و متقابلا در شیراز اعلام کرد: و از آنها برای حضور در نمایشگاه گردشگری شیراز طی ماه های آینده دعوت نمود که مورد استقبال طرف چینی قرار گرفت. 

در بخش دیگری از این دیدار معاون استاندار فارس با معرفی ظرفیت های صنعتی، اقتصادی، پزشکی، کشاورزی و نفت و گاز فارس، از هیات چینی خواست معرف این ظرفیت ها در کشور چین باشند.

وی همچین آموزش زبان فارسی به راهنمایان گردشگری چین و متقابلا آموزش زبان چینی به راهنمایان گردشگری فارس را در راستای مبادلات توریسم ضروری دانست.

در پایان این دیدار معاون استاندار فارس در گفتگو با رسانه ها با بیان اینکه تقویت و توسعه روابط بین الملل از سال گذشته در دستور کار استانداری قرار گرفته است خاطرنشان کرد: کشور چین یکی از کشورهایی است که در حوزه گردشگری موفق عمل کرده است و قرابت فرهنگی و تاریخی بین چین و فارس موجب شد میزبان هیاتی از حوزه فرهنگ و گردشگری چین باشیم و این نشست ها موجب گسترش ظرفیت ها و رونق اقتصادی و معرفی فرهنگ ما به سایر ملل خواهد شد.

اطلاعات تماس

 

ایمیل : info@farrokhzadeh.com

موبایل : 09053871865

معاون هماهنگی امور گردشگری و زیارت استانداری فارس

شروع به کار معاونت هماهنگی امور گردشگری و زائرین استانداری فارس از 18 دی ماه 1391 و با صدور پیام ویژه ای از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر خدمت رسانى به زوار حرم مطهر حضرت احمد بن موسی الکاظم (عليهم السّلام) بعد از مشهد و قم، در سرتاسر ايران و هم از لحاظ معرفى كردن و نشان دادن به مشتاقان در داخل و خارج کشور برای متوجه کردن به اين بارگاه عظیم، و در دو بخش امور رفاهی و فرهنگی زائرین انجام گرفت که با توجه به ظرفیت های گردشگری استان فارس بعدها به معاونت هماهنگی امور زائرین و گردشگری با دو دفتر هماهنگی امور گردشگری و هماهنگی امور فرهنگی و رفاهی زیارت تغییر یافت و موضوعات اقتصادی مرتبط برای رفع موانع و تسهیل در سرمایه گذاری ها هم به آن اضافه گردید.