معاون هماهنگی امور گردشگری و زیارت استانداری فارس در حاشیه بازدید میدانی از اماکن تاریخی شیراز در نوروز:  

با اعتباراتی که در سفر دوم ریاست جمهوری گرفتیم به زودی شاهد بهره برداری پروژه های جدید جاذب سفر در استان خواهیم بود/پیگیر ثبت جهانی مجموعه زندیه هستیم.

محمد فرخ زاده در حاشیه بازدید میدانی از اماکن تاریخی شیراز با بیان اینکه در سفر دوم ریاست جمهوری هفتصد میلیارد اعتبار برای اتمام برخی پروژه های ناتمام گردشگری استان مصوب کردیم ابراز امیدواری کرد با اولویت بندی استانداری و اداره کل میراث نسبت به اجرای پروژه ها، در سال ۱۴۰۴ شاهد بهره برداری و ساماندهی چند جاذبه گردشگری جدید در استان باشیم. 

در این بازدید که با حضور مدیر پایگاه های وزارت میراث فرهنگی، شهردار شیراز، مدیر کل میراث فرهنگی فارس و جمعی از مسئولین شهری انجام شد، عمارت دیوان خانه زندیه بازگشایی شد. 

این عمارت که یکی از آثار تاریخی مجموعه زندیه است، محل اصلی رسیدگی به امورات کشور و تشریفات حکومتی در دوره زندیه بوده و در دو طبقه با محوطه‌ای زیبا جنب ارگ کریمخانی ساخته شده است.  محمد فرخ زاده در حاشیه افتتاح این پروژه با اشاره به پیگیری ها برای ثبت جهانی مجموعه زندیه اظهار داشت موانعی بر سر ثبت جهانی این مجموعه ارزشمند وجود دارد که با کمک مسئولین کشوری و استانی در حال رفع می‌باشد.

وی اتمام موزه منطقه ای شیراز را یکی دیگر از پروژه های دارای اولویت از محل تخصیص بودجه مصوب سفر ریاست جمهوری دانست و ابراز امیدواری کرد با پیگیری مسئولین میراث استان بزرگترین موزه فارس به زودی به بهره برداری برسد. 

معاون گردشگری استاندار فارس اشاره ای نیز به بودجه مصوب در قالب مسئولیت های اجتماعی نفت داشت و افزود سیصد میلیارد بودجه برای ۳۵ پروژه گردشگری رها شده تخصیص داده شده که با پیگیری فرمانداران و میراث فرهنگی و اوقاف به زودی به مدار اماکن گردشگری و زیارتی استان افزوده خواهد شد. 

فرخ زاده با بیان اینکه این پروژه ها شامل سه موزه در استان فارس، چندین چشمه و احیای تعدادی از مساجد و بقاع متبرکه است افزود کار اجرای برخی از این پروژه ها مانند چشمه گلابی داراب به اتمام رسید و برخی دیگر نیز در دست اقدام است.

 

اطلاعات تماس

 

ایمیل : info@farrokhzadeh.com

موبایل : 09053871865

معاون هماهنگی امور گردشگری و زیارت استانداری فارس

با پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل اولین مجلس خبرگان برای تدوین قانون اساسی و با تلاش پیگیر و مجدانه حضرت آیت الله طالقانی اصل ششم، هفتم و اصول یکصدم الی یکصد و ششم قانون اساسی موضوع شوراهای اسلامی به عنوان یکی از ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران مطرح و تثبیت گردید. در همان حال روزهای آغازین انقلاب اسلامی و پیرو یک مصوبه از سوی شورای انقلاب و با تلاش جهاد سازندگی شوراهای اسلامی روستا و شوراهای اسلامی کار تشکیل گردید. 

شروع به کار شوراهای اسلامی از 9 اردیبهشت سال 1378 و همزمان با پیام تاریخی حضرت امام خمینی (ره) در خصوص شوراها و با صدور پیام ویژه ای از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و سخنان امید بخش جناب آقای خاتمی، ریاست جمهوری وقت آغاز شد.