خاطره ای جالب از مهندس محمد فرخ زاده

مدیرعامل سابق سازمان فرهنگی هنری شهرداری شیراز

🔹در یک مناسبتی سفیر تاجیکستان به ایران آمده بود و جالب بود که ایشان بیان می‌کرد در کشور ما به هر پیر و جوانی که بنگری، اشعار بسیاری از مشاهیر زبان فارسی را از حفظ میداند، اما به عنوان یک تاجیک به شما بگویم که جوانان شما اینگونه آموزش ندیدند و نکته ایشان بسیار شک آور و قابل تامل بود!!...

🔹 با این دغدغه نهضت حافظ، گلستان و شاهنامه خوانی را راه‌اندازی کرده و مرکز و سلسله جشنواره های شیراز شناسی را راه اندازی نمودیم.

عضویت در پیمان بین المللی میراث فرهنگی معنوی، راه اندازی دفتر اکو با تکیه بر زبان فارسی، مجموعه برنامه های حکایت دل، ویژه برنامه های مشاعره با همکاری شبکه ۴، استفاده از اشعار در المان ها و زیبا سازی شهری و...گامهای موثری بود که آغاز شد.

🔹 اما لازم است این مسأله به دغدغه هر مسئول فرهنگی تبدیل شود. اینگونه آموزش ها، دلبستگی و فهم فرهنگی ایجاد میکند و شهروندان را نسبت به صیانت از تاریخ و تمدن ایران مسلط می‌نماید.

این مطالب را از دست ندهید

اطلاعات تماس

 

ایمیل : info@farrokhzadeh.com

موبایل : 09053871865

معاون هماهنگی امور گردشگری و زیارت استانداری فارس

شروع به کار معاونت هماهنگی امور گردشگری و زائرین استانداری فارس از 18 دی ماه 1391 و با صدور پیام ویژه ای از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر خدمت رسانى به زوار حرم مطهر حضرت احمد بن موسی الکاظم (عليهم السّلام) بعد از مشهد و قم، در سرتاسر ايران و هم از لحاظ معرفى كردن و نشان دادن به مشتاقان در داخل و خارج کشور برای متوجه کردن به اين بارگاه عظیم، و در دو بخش امور رفاهی و فرهنگی زائرین انجام گرفت که با توجه به ظرفیت های گردشگری استان فارس بعدها به معاونت هماهنگی امور زائرین و گردشگری با دو دفتر هماهنگی امور گردشگری و هماهنگی امور فرهنگی و رفاهی زیارت تغییر یافت و موضوعات اقتصادی مرتبط برای رفع موانع و تسهیل در سرمایه گذاری ها هم به آن اضافه گردید.