وی توفیق درک ماه مبارک رمضان و همچنین توان تحلیل و درک مسائل سیاسی را از نعمات الهی خداوند بر این جمع دانسته و تاکید کرد: بزرگترین دشمن آدمی نفس او است «أَعْدَی‏ عَدُوِّکَ‏ نَفْسُکَ الَّتِی بَیْنَ جَنْبَیْکَ» که انسان را به لبه پرتگاه می‌کشاند باید از خدا بخواهیم که ما را به خودمان دچار نکرده و گرفتار نفس نشویم و با چند عمل صالح جزئی به خود غرّه نشده و دچار حجاب نشویم.

بودجه‌ی ۶ هزار میلیارد تومانی

دبیر جامعه روحانیت شیراز در ادامه سخنان خود یادآور شد: شهرداری شیراز سالانه بودجه‌ای بالغ بر ۶ هزار میلیارد تومان دارد و لازم است اعضای شورای مشترک به دور از منافع شخصی و حزبی، متخصصینی را به مردم معرفی کنند که از تعهد، تخصص و تجربه کافی جهت اداره این کلان شهر که به فرموده حضرت آیت الله حائری شیرازی (رضوان الله تعالی علیه) ظاهری شبیه یک حوض داشته و در باطن به مثابه اقیانوسی عمیق است و دارای مشکلات و چالش‌های بسیار متنوع و پیچیده‌ای در همه عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی است، برخوردار باشند.

شیراز شهری با خرده فرهنگ‌های متنوع

حجت الاسلام طاهری تاکید کرد: شیراز شهری با خرده فرهنگ‌های متنوع است که از سویی دارای مسائلی مختص خود بوده و از دیگر سو مسائلی دارد که مبتلا به اغلب کلان شهرهای کشور است.

وی ضمن ابراز تأسف از عملکرد ضعیف مسئولان در سنوات اخیر و از دست دادن فرصت‌های بی شمار رشد، پیشرفت و توسعه شیراز و استان فارس به تضعیف جایگاه و موقعیت استان فارس، جدا شدن تدریجی بخش‌هایی از این استان در سنوات گذشته عدم توسعه متوازن و عدم دسترسی جاده‌ای و ریلی متناسب و در شأن استان اشاره داشته و همه این موارد را ناشی از بی توجهی و عدم تخصص و کارآمدی مدیران استان ارزیابی کرد.

دبیر جامعه روحانیت شیراز به اضافه شدن بخش‌هایی از حاشیه شیراز به این شهر اشاره کرد و اذعان داشت: با این تصمیم صرفاً محدوده شهر توسعه پیدا کرد ولی مشکلات و نارسایی‌های این بخش‌ها حل نشده و شرایط شیراز نیز وخیم‌تر از قبل گردید.

متأسفانه شاهد محوریت و توجه به حرم حضرت شاه چراغ (ع) به عنوان محور و مرکز تصمیمات و توسعه شهر شیراز نبودیم.

تولیت آستان مقدس حضرت سید علاءالدین حسین (ع) عدم توجه مسئولان شهری به محوریت و موقعیت حرم های شریف که مانند نگین تابناکی در شهر شیراز و استان فارس می‌درخشند اشاره داشته و گفت: علی رغم توجه مقام معظم رهبری و اعطای نشان ارزشمند سومین حرم اهل بیت در ایران اسلامی به کلان شهر شیراز متأسفانه شاهد محوریت و توجه به حرم حضرت شاه چراغ (ع) و سایر حرم های شریف به عنوان محور و مرکز تصمیمات و توسعه شهر شیراز نبودیم.

وی فرصت خدمت به مردم را زمینه رشد و بالندگی فردی و اجتماعی همه مسئولان دانسته و ضمن اشاره به عملکرد ضعیف و نامطلوب شورای پنجم شهر شیراز نسبت به تکرار این تجربه تلخ هشدار داد.

حجت الاسلام طاهری یادآور شد: شیراز شهری است که در دفاع مقدس بالغ بر ۵ هزار شهید تقدیم نظام مقدس اسلامی کرده است و به فرموده مقام معظم رهبری شاید بتوان گفت همه خانواده‌های این شهر با مفهوم شهادت و ایثار انس دارند نشانه و شاخصه احترام به خانواده معظم شهدا خدمت شایسته به این مردم است.

اطلاعات تماس

 

ایمیل : info@farrokhzadeh.com

موبایل : 09053871865

معاون هماهنگی امور گردشگری و زیارت استانداری فارس

شروع به کار معاونت هماهنگی امور گردشگری و زائرین استانداری فارس از 18 دی ماه 1391 و با صدور پیام ویژه ای از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر خدمت رسانى به زوار حرم مطهر حضرت احمد بن موسی الکاظم (عليهم السّلام) بعد از مشهد و قم، در سرتاسر ايران و هم از لحاظ معرفى كردن و نشان دادن به مشتاقان در داخل و خارج کشور برای متوجه کردن به اين بارگاه عظیم، و در دو بخش امور رفاهی و فرهنگی زائرین انجام گرفت که با توجه به ظرفیت های گردشگری استان فارس بعدها به معاونت هماهنگی امور زائرین و گردشگری با دو دفتر هماهنگی امور گردشگری و هماهنگی امور فرهنگی و رفاهی زیارت تغییر یافت و موضوعات اقتصادی مرتبط برای رفع موانع و تسهیل در سرمایه گذاری ها هم به آن اضافه گردید.