سهم استان فارس از گردشگری سلامت به حداقل ممکن رسیده است.

 موضوع «هم اندیشی در خصوص وضعیت گردشگری سلامت در شهر شیراز» در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت.
دسترسی به پزشکان و جراحان متخصص و خوش نام، خدمات با کیفیت و مقرون به صرفه، همسایگی با کشورهای عربی، موقعیت خاص و کم نظیر جغرافیایی، طبیعت چهار فصل و وجود جاذبه های زیارتی، سیاحتی و تاریخی، می تواند شهر شیراز را به یکی از قطب های مطرح گردشگری سلامت در کشور تبدیل کند. 
با توجه به نبود متولی مشخص در این حوزه، تعیین متولی مربوطه و به تبع آن شروع به فعالیت قرارگاه گردشگری سلامت و تعیین شرح وظایف بخشهای مرتبط حاکمیتی و خصوصی یکی از راه های برون رفت از شرایط فعلی است و بسیاری از مشکلات این حوزه را برطرف می نماید. 
با توجه به اینکه گردشگری سلامت، صرفا به گردشگری پزشکی محدود نمی شود و شامل گردشگری تندرستی و طبیعت درمانی نیز می گردد، اجرای پروژه های شهر سلامت و دهکده آرامش به تقویت زیرساخت های این حوزه می انجامد. 
شناسایی و حل مشکلات و گلوگاه های مرتبط با گردشگری سلامت از جمله ایجاد هماهنگی بین بخش های مختلف، اعتمادسازی در این حوزه، تقویت بخش بازاریابی و تبلیغات، تدوین قوانین حمایتی در جهت حمایت از سرمایه گذاری و ... عزم و همکاری جدی مدیران و مسئولان مرتبط را می طلبد.

اطلاعات تماس

 

ایمیل : info@farrokhzadeh.com

موبایل : 09053871865

معاون هماهنگی امور گردشگری و زیارت استانداری فارس

شروع به کار معاونت هماهنگی امور گردشگری و زائرین استانداری فارس از 18 دی ماه 1391 و با صدور پیام ویژه ای از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر خدمت رسانى به زوار حرم مطهر حضرت احمد بن موسی الکاظم (عليهم السّلام) بعد از مشهد و قم، در سرتاسر ايران و هم از لحاظ معرفى كردن و نشان دادن به مشتاقان در داخل و خارج کشور برای متوجه کردن به اين بارگاه عظیم، و در دو بخش امور رفاهی و فرهنگی زائرین انجام گرفت که با توجه به ظرفیت های گردشگری استان فارس بعدها به معاونت هماهنگی امور زائرین و گردشگری با دو دفتر هماهنگی امور گردشگری و هماهنگی امور فرهنگی و رفاهی زیارت تغییر یافت و موضوعات اقتصادی مرتبط برای رفع موانع و تسهیل در سرمایه گذاری ها هم به آن اضافه گردید.