معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری آستانداری در آیین افتتاح مجتمع خدمات رفاهی گل دشت مهر بوانات:

نهضت سرمایه گذاری گردشگری در استان راه اندازی شود/ لزوم بهره وری از صنعت گردشگری با نگاه دانش بنیان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی معاونت هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری، آیین افتتاح مجتمع خدمات رفاهی گل دشت مهر بوانات با حضور مهندس فرخ زاده؛ معاون هماهنگی گردشگری استان، دکتر زارع؛ نماینده آباده، خرم بید و بوانات در مجلس شورای اسلامی، سرپرست میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی، مدیر عامل پخش فرآورده های نفتی و مدیر صندوق کارآفرینی امید و مسئولین شهرستان و عموم مردم برگزار شد.
 
مهندس فرخ زاده در حاشیه این مراسم با اشاره به پیش بینی ورود قابل توجه مسافران نوروزی و برگزاری کارگروه‌های ۱۳ گانه ستاد هماهنگی تسهیلات نوروزی، خاطرنشان کرد: با اتخاذ تدابیر و تمهیدات ضروری، اهتمام ویژه و تلاش مجدانه، خدمات مطلوبی به میهمانان نوروزی ارائه شد.
 
وی اضافه کرد: گردشگری سومین صنعت درآمدزا و صنعتی پاک محسوب می‌شود لذا در این راستا برای بهره‌وری بیشتر از این صنعت باید نگاه دانش‌بنیان به آن داشته باشیم.

معاون استاندار با تاکید بر جهت دهی اقتصاد استان از بخش کشاورزی به گردشگری به دلیل کمبود منابع آبی موجود، تبیین کرد: جمعیت ۱/۶ میلیارد نفری مسلمانان در بیش از ۱۰۰ کشور جهان و سرعت رشد جابجایی گردشگران مسلمان ایجاب می کند تا از ظرفیت های مناسب گردشگری حلال و اسلامی در جهت رشد  گردشگری بهره ببریم.
 
معاون گردشگری استان ایجاد درآمد پایدار را عامل مهمی در توسعه روستا‌ها، کاهش مهاجرت و حاشیه نشینی در شهر‌ها دانست و افزود: روستا‌های ما صرفا ذخیره گاهی به جهت تولیدات کشاورزی نیست، به همین روی اگر روستائیان به سمت گردشگری روی آورند به طور یقین با این روش می‌توانند درآمد پایداری را برای خود و روستا به ارمغان آورند.

مهندس فرخ زاده ضمن تصریح تمرکز بر اتمام طرح های گردشگری نیمه تمام، متوقف شده در استان خاطرنشان کرد: نهضت سرمایه‌گذاری باید در استان راه بیفتد و لازم است با تعامل بخش خصوصی در حوزه شهری و برون شهری اتفاقات خوبی رقم زده شود.

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس در پایان افزود: با مدیریت منسجم و متمرکز و با اتکا بر ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی و منابع موجود می توانیم تحرک مناسبی به خدمات گردشگری در سطح استان ببخشیم.

اطلاعات تماس

 

ایمیل : info@farrokhzadeh.com

موبایل : 09053871865

معاون هماهنگی امور گردشگری و زیارت استانداری فارس

با پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل اولین مجلس خبرگان برای تدوین قانون اساسی و با تلاش پیگیر و مجدانه حضرت آیت الله طالقانی اصل ششم، هفتم و اصول یکصدم الی یکصد و ششم قانون اساسی موضوع شوراهای اسلامی به عنوان یکی از ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران مطرح و تثبیت گردید. در همان حال روزهای آغازین انقلاب اسلامی و پیرو یک مصوبه از سوی شورای انقلاب و با تلاش جهاد سازندگی شوراهای اسلامی روستا و شوراهای اسلامی کار تشکیل گردید. 

شروع به کار شوراهای اسلامی از 9 اردیبهشت سال 1378 و همزمان با پیام تاریخی حضرت امام خمینی (ره) در خصوص شوراها و با صدور پیام ویژه ای از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و سخنان امید بخش جناب آقای خاتمی، ریاست جمهوری وقت آغاز شد.