به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، مهندس فرخ زاده؛ معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس در حاشیه بازدید از کارگاههای قالیبافی در شهرک سلطان آباد گفت: احیای این هنر ارزشمند به شکل کامل را مدنظر قرار دادیم و در ارتباط با دیگر هنرهای دستی استان نیز باید رویکرد مشابهی اعمال شود.

وی اضافه کرد: تکمیل چرخه تامین تا فروش شامل، آماده سازی، تهیه مواد و اجزا تشکیل دهنده، نقشه و بافت، تبلیغات، بازاریابی و بازارسازی و فروش از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

معاون استاندار با بیان اینکه امروز مشکل اساسی در حوزه تبلیغات، بازاریابی، بازارسازی و فروش است، افزود:نظام بانکی با اعطای تسهیلات خرد و کم بهره راه نجاتی برای این صنعت دارای قدمت و اصیل ایرانی است.

فرخ زاده تامین گازوئیل را اساسی ترین مشکلات این روزهای رنگرزی ها عنوان کرد و ادامه داد: تخصیص سهمیه ویژه گام موثری در افزایش قیمت فرش دستبافت ایرانی و رونق کسب و کار آن می‌باشد.

وی تبیین کرد: یکی از مهمترین و جذاب‌ترین بخشهای تولید فرش استفاده از پسماندهای سایر صنعت ها و تشکیل چرخه بازیافت از دور ریز میوه ها، گیاهان کوهی، کاه و... برای رنگ آمیزی کلافهای تار و پود فرش می‌باشد.

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری بر ضرورت تخصیص فضای رایگان ویژه معرفی صنعت فرش در فرودگاهها، ایستگاههای راه آهن و ترمینال های استان تاکید کرد و در پایان گفت: کارخانه های متعدد و شرایط ویژه بازاریابی و فروش فرش های ماشینی، نفس هنر اصیل فرش بافی ایرانی را به شماره انداخته است.

اطلاعات تماس

 

ایمیل : info@farrokhzadeh.com

موبایل : 09053871865

معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس

با پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل اولین مجلس خبرگان برای تدوین قانون اساسی و با تلاش پیگیر و مجدانه حضرت آیت الله طالقانی اصل ششم، هفتم و اصول یکصدم الی یکصد و ششم قانون اساسی موضوع شوراهای اسلامی به عنوان یکی از ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران مطرح و تثبیت گردید. در همان حال روزهای آغازین انقلاب اسلامی و پیرو یک مصوبه از سوی شورای انقلاب و با تلاش جهاد سازندگی شوراهای اسلامی روستا و شوراهای اسلامی کار تشکیل گردید. 

شروع به کار شوراهای اسلامی از 9 اردیبهشت سال 1378 و همزمان با پیام تاریخی حضرت امام خمینی (ره) در خصوص شوراها و با صدور پیام ویژه ای از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و سخنان امید بخش جناب آقای خاتمی، ریاست جمهوری وقت آغاز شد.