معاون هماهنگی امور زائرین استانداری فارس خبر داد: 

رونق سفرهای هوایی از فارس به مقصد عتبات عالیات/ از سرگیری پرواز شیراز به دمشق پس از ۱۰ سال

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری فارس، محمد فرخ‌زاده با بیان اینکه طرح نوین عتبات که با همکاری بخش خصوصی آغاز شده است، عنوان کرد: با مشارکت تعدادی از دفاتر زیارتی دارای مجوز بند الف، ب و پ عملیات اعزام زائرین هوایی از تاریخ ۱۴۰۰/۱۱/۱۲ با همکاری شرکت هواپیمایی کیش ایر به صورت هفته‌ای یک پرواز در روزهای سه‌شنبه از فرودگاه شهید آیت الله دستغیب شیراز به نجف اشرف با ظرفیت ۱۴۱ نفر انجام می‌شود.

وی ضمن تشکر از زحمات سازمان حج و زیارت استان خصوصا آقای زینلی افزود درگیر کردن بیش از پیش بخش خصوصی خصوصاً آژانس های مسافرتی برای فروش آزاد بلیط همانند استانهای همجوار و خراسان می تواند علاوه بر فعالیت های فعلی نقطه عطف مجددی در رونق گردشگری دینی استان محسوب گردد.

همکاری بانک رسالت در تخصیص وام‌های کم بهره جانی به رونق گردشگری عتبات عالیات بخشید که از ایشان هم سپاسگزارم.

فرخ زاده در ادامه یادآور شد: در مجموع تاکنون حدود ۱۱۵۹ نفر در قالب ۱۰ پرواز عازم عتبات عالیات شده اند و با توجه به این که قریب به دو سال مردم شریف استان از سفرهای زیارتی محروم بودند، نوروز امسال از این سفر معنوی استقبال بی نظیری شد.

انتظار این است که هیات های مذهبی استان مثل همیشه نقش پررنگ‌تری در ارتباط سومین حرم اهل بیت ع با مرقد امامان معصوم (ع) و اعزام علاقه مندان را ایفا نمایند.

معاون استاندار فارس همچنین خاطرنشان کرد: تعدادی از دفاتر دارای مجوز بند الف نیز موفق شدند علاوه بر پروازهای تحت نظارت این سازمان دو پرواز به صورت آزاد در تاریخ های ۱۴۰۰/۱۲/۲۵ و ۱۴۹۱/۰۱/۳ به ظرفیت ۲۹۰ نفر عازم عتبات عالیات نمایند.

وی با اشاره به گزارش سازمان حج و زیارت اظهار کرد: بعد از ماه مبارک رمضان این سفر های زیارتی از سر گرفته خواهد شد.

فرخ زاده عنوان کرد: در این فاصله زمانی عملیات اعزام زائرین به سوریه آغاز و بعد از گذشت قریب به ۱۰ سال بار دیگر سفرهای زیارتی سوریه از استان فارس از سر گرفته شد.

وی با بیان اینکه پس از این عملیات به صورت ماهانه یک پرواز از ایستگاه شیراز به دمشق انجام می‌شود، افزود: از تعداد ۳۲ استان کشور پنج استان این مهم را پذیرفته و انجام دادند که استان فارس نیز جز این ۵ استان مجری اعزام مسافر به عتبات عالیات بود.

اطلاعات تماس

 

ایمیل : info@farrokhzadeh.com

موبایل : 09053871865

معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس

با پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل اولین مجلس خبرگان برای تدوین قانون اساسی و با تلاش پیگیر و مجدانه حضرت آیت الله طالقانی اصل ششم، هفتم و اصول یکصدم الی یکصد و ششم قانون اساسی موضوع شوراهای اسلامی به عنوان یکی از ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران مطرح و تثبیت گردید. در همان حال روزهای آغازین انقلاب اسلامی و پیرو یک مصوبه از سوی شورای انقلاب و با تلاش جهاد سازندگی شوراهای اسلامی روستا و شوراهای اسلامی کار تشکیل گردید. 

شروع به کار شوراهای اسلامی از 9 اردیبهشت سال 1378 و همزمان با پیام تاریخی حضرت امام خمینی (ره) در خصوص شوراها و با صدور پیام ویژه ای از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و سخنان امید بخش جناب آقای خاتمی، ریاست جمهوری وقت آغاز شد.