به گزارش روابط عمومی استانداری فارس محمد فرخ زاده معاون گردشگری و زیارت استانداری فارس با اشاره به ۷ دستور کار در سومین جلسه شورای گردشگری سلامت استان فارس گفت: تعداد ۴ دستور کار با موضوع شهر سلامت بود که مقرر شد برنامه زمانبندی متناسب با پیشرفت این پروژه به شورا ارائه گردد تا براساس آن جلسات کنترل پروژه برگزار شود.

 

وی از افزایش میانگین ۳۲۰درصد رشد گردشگری سلامت در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال مشابه خبر داد و افزود: از کشورهای مختلف با فراوانی های مختلف گردشگر سلامت به شهر شیراز سفر کردند.

 

معاون استاندار فارس با اشاره به اینکه فرودگاه بین المللی شیراز بعد از فرودگاه بین المللی حضرت امام خمینی (ره)بیشترین تنوع پروازی را داراست خاطرنشان کرد در تلاش هستیم با تعامل ایرلاین های داخلی و خارجی میزان پروازهای که به استان فارس و شهر شیراز انجام می شود را افزایش دهیم که بخش عمده این پروازها در حوزه گردشگری سلامت است.

فرخ زاده با تاکید بر ارتقا سطح خدمت رسانی به گردشگران خارجی در فرودگاه تصریح کرد در جلسه مقرر گردید اداره کل میراث فرهنگی با همکاری پلیس امنیت و پلیس فرودگاه، آموزش نیروهای حاضر در فرودگاه که کار پذیرش گردشگران خارجی را انجام میدهند برعهده بگیرد.

 

ساماندهی، نوسازی ناوگان تاکسی رانی و آموزش رانندگان تاکسی فرودگاه نیز از دیگر مواردی بود که در این جلسه به آن اشاره شد و مقرر گردید دولت با درنظر گرفتن شرایط احراز رانندگان تسهیلاتی برای آنان درنظر بگیرد.

 

معاون گردشگری استان همچنین با بیان پیگیری بیمه گردشگران خارجی افزود: طی رایزنی بین سفارت عمان و بیمه ایران و بیمه کوثر به دنبال این هستیم از این پس بیماران کشور عمان به جای پول نقد از خدمات بیمه استفاده کنند.

 

وی از ساماندهی تسهیل گران گردشگری سلامت بعنوان یکی از موضوعات مهم خبر داد و خاطرنشان کرد: به دلیل نابسامانی که در این حوزه داریم متاسفانه برخی از توریست های درمانی توسط این افراد جذب و برای درمان و اقامت به مراکز بدون کیفیت و استاندارد معرفی و هدایت می‌‌شوند که این موضوع باعث آسیب جدی به حوزه گردشگری سلامت استان شده است.

 

معاون استاندار فارس از هماهنگی برای رفع این نابسامانی خبر داد و گفت: ۶۰۰ نفر از این طی فراخوان اداره کل میراث فرهنگی عزیزان جهت اخذ گواهینامه ثبت نام و کار مصاحبه نفر انجام شده است و مابقی نیز تا آخر مهر ماه ۱۵۰ از انجام خواهد شد ، پس از آن از فعالیت تسهیلگران بدون گواهینامه ممانعت به عمل خواهد آمد و طبق قانون با .متخلفین برخورد خواهد شد فرخ زاده همچنین با اشاره به صدور توریست کارت برای گردشگران خارجی برای تبدیل ارز در فرودگاه تصریح کرد : از این پس با استقرار دستگاه خودپرداز مبادله ارزی در ترمینال های خارجی فرودگاه، گردشگران خارجی دلار و یورو در سامانه وارد کرده و کارت بانکی متناسب با زمان حضور در ایران برای آنها صادر می شود تا بتوانند به راحتی مانند یک شهروند ایرانی ، در کشور خرید داشته باشند . راه اندازی صرافی در فرودگاه از دیگر مصوبات جلسه بود . گفتنی است توسعه گردشگری سلامت یکی از راهبرهای مهم فارس است که حاکمیت به آن توجه ویژه دارد و برای تحقق فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه گردشگری به تنهایی می تواند فارس را اداره کند لازم است تغییراتی در ساختارها ایجاد گردد تا این مهم تحقق پیدا کند.

اطلاعات تماس

 

ایمیل : info@farrokhzadeh.com

موبایل : 09053871865

معاون هماهنگی امور گردشگری و زیارت استانداری فارس

با پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل اولین مجلس خبرگان برای تدوین قانون اساسی و با تلاش پیگیر و مجدانه حضرت آیت الله طالقانی اصل ششم، هفتم و اصول یکصدم الی یکصد و ششم قانون اساسی موضوع شوراهای اسلامی به عنوان یکی از ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران مطرح و تثبیت گردید. در همان حال روزهای آغازین انقلاب اسلامی و پیرو یک مصوبه از سوی شورای انقلاب و با تلاش جهاد سازندگی شوراهای اسلامی روستا و شوراهای اسلامی کار تشکیل گردید. 

شروع به کار شوراهای اسلامی از 9 اردیبهشت سال 1378 و همزمان با پیام تاریخی حضرت امام خمینی (ره) در خصوص شوراها و با صدور پیام ویژه ای از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و سخنان امید بخش جناب آقای خاتمی، ریاست جمهوری وقت آغاز شد.