معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس با بیان اینکه استان فارس چهار پرواز از شهرستان لارستان، یک پرواز از لامرد و دو پرواز هفتگی از شیراز برای اربعین حسینی تدارک دیده است، گفت: استان فارس با حضور زائران از استانهای همجوار پیگیر افزایش ظرفیت است و انتظار می رود استان‌های جنوبی برای تامین ظرفیت های مرکز استان خود تلاش مضاعفی را به انجام رسانند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری فارس، محمد فرخ زاده با بیان اینکه زائرینی از استانهای همجوار برای شرکت در رویداد عظیم اربعین حسینی به فارس آمده‌اند، گفت: با توجه به کمبود ظرفیت ناوگان هوایی درخواست خود را به سازمان هواپیمایی کشوری مبنی بر افزایش تعداد پروازها از ۲ پرواز به ۴ پرواز در هفته در ایام اربعین اعلام کرده ایم. 
 
وی ادامه داد: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی نیز در این حوزه ورود کرده‌اند و دو پرواز از شیراز آماده اعزام زائران است و ضرورت دارد آژانس های مسافرتی در کمترین زمان ممکن در این زمینه همکاری کنند.
 
قائم مقام استاندار فارس در شورای عالی زیارت افزود: در طول سالهای گذشته بخش زیادی از مسافرین شرکت های هواپیمایی توسط استان فارس تامین شده و امروز نوبت آن است که این شرکت‌های هوایی ظرفیت خود را پای کار زائرین استان فارس و آژانس‌های مسافرتی استان بیاورند.
 
معاون استاندار فارس اظهار کرد: آژانسها با برگزاری تعامل با ایرلاین ها می‌توانند زمینه چارتر کردن پروازها را فراهم کرده و دو پرواز برای رفت و سه پرواز نیز برای برگشت فراهم نمایند.
 
این مقام مسئول با بیان اینکه فلسفه شکل‌گیری آژانس های مسافرتی فراهم آوردن امکانات و تسهیل سفر برای مسافران است، اظهار کرد: با این رویکرد آژانس های مسافرتی در حوزه زیارت و برگزاری کنگره عظیم اربعین نقش و سهم خود را به زائرین و علاقه مندان خاندان عصمت و طهارت علیهم السلام ادا خواهند کرد.
 
وی افزود: از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری نیز انتظار می‌رود با راهبری و بهره‌گیری از ظرفیت تعاملی آژانس‌های مسافرتی با شرکتهای هواپیمایی در این موضوع سرعت عمل بخرج دهند.

اطلاعات تماس

 

ایمیل : info@farrokhzadeh.com

موبایل : 09053871865

معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس

با پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل اولین مجلس خبرگان برای تدوین قانون اساسی و با تلاش پیگیر و مجدانه حضرت آیت الله طالقانی اصل ششم، هفتم و اصول یکصدم الی یکصد و ششم قانون اساسی موضوع شوراهای اسلامی به عنوان یکی از ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران مطرح و تثبیت گردید. در همان حال روزهای آغازین انقلاب اسلامی و پیرو یک مصوبه از سوی شورای انقلاب و با تلاش جهاد سازندگی شوراهای اسلامی روستا و شوراهای اسلامی کار تشکیل گردید. 

شروع به کار شوراهای اسلامی از 9 اردیبهشت سال 1378 و همزمان با پیام تاریخی حضرت امام خمینی (ره) در خصوص شوراها و با صدور پیام ویژه ای از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و سخنان امید بخش جناب آقای خاتمی، ریاست جمهوری وقت آغاز شد.