معاون استاندار فارس در بازدید از کارگاه نقاشی خط و مجسمه سازی استاد مجید رستگار:

استفاده از زبان هنر برای انتقال فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی به نسل آینده/ضرورت پیوند میان متولیان فرهنگی و هنرمندان/نسل آینده را از کودکی با هنر آشنا کنیم

محمد فرخ زاده در حاشیه بازدید از کارگاه نقاشی خط و مجسمه سازی استاد مجید رستگار بر استفاده از ایده های هنرمندان در انتقال فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی به نسل آینده و پیوند میان متولیان فرهنگی و هنرمندان تاکید کرد.

در این بازدید ضمن تحسین آثار فاخر هنرمند شیرازی استاد مجید رستگار تصریح کرد استفاده از هنر و ایده های هنرمندان در طراحی های شهری، سالن های مترو، اقامتگاه های بوم گردی، هتل های سنتی، سالن های غذاخوری، ادارات و سایر اماکن عمومی بهترین راه برای انتقال فرهنگ عمومی به شهروندان است و این امر هم افزایی متولیان فرهنگی و هنرمندان برای ایجاد نوآوری در انتقال اصالت، قدرت، ادبیات، تاریخ و فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی به زبان هنر را می‌طلبد.

وی با اشاره به اهمیت جاذبه های بصری در تقویت روحیه و نشاط و امید مردم خاطر نشان کرد روزانه چندین هزار نفر در اماکن عمومی تردد دارند و استفاده از آثار هنری ضمن زیباسازی شهر و تغییر روحیه مردم، مضامین بلند انسانی را در معرض دید مخاطبان قرار میدهد. 

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس با انتقاد به کمرنگ بودن درس هنر در مدارس اظهار داشت ما با وجود داشتن گنجینه هنر و فرهنگ غنی گذشتگان نسبت به آموزش هنر به نسل آینده به چشم زنگ تفریح می‌نگریم و اینگونه است که نسل ما آنقدری که به دنبال نمره گرفتن و آماده شدن برای کنکور است به دنبال مهارت آموزی و نوآوری در خلق آثار هنری نیست.

وی با اظهار تأسف نسبت به جدایی میان هنرمندان و مردم افزود ضروری است با ارائه طرح های تشویقی برای خرید آثار هنری و حمایت ویژه از هنرمندان، آثار هنری و صنایع دستی را بیش از پیش وارد خانه های ایرانیان کنیم.

در این دیدار استاد رستگار که خود از جامعه فرهنگیان شیراز است با بیان اینکه خلاقیت های هنری یک قالب موثر برای انتقال مفاهیم دینی و علوم انسانی است افزود دیگر زمان آموزش های مستقیم به پایان رسیده و باید با زبان مورد توجه نسل جدید با آنان سخن گفت.

در پایان این دیدار مقرر گردید کارگروهی تشکیل و با دعوت از هنرمندان برجسته شهر نسبت به تحقق این امور و استفاده از ظرفیت هنرمندان هم فکری و تبادل نظر صورت پذیرد.

اطلاعات تماس

 

ایمیل : info@farrokhzadeh.com

موبایل : 09053871865

معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس

با پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل اولین مجلس خبرگان برای تدوین قانون اساسی و با تلاش پیگیر و مجدانه حضرت آیت الله طالقانی اصل ششم، هفتم و اصول یکصدم الی یکصد و ششم قانون اساسی موضوع شوراهای اسلامی به عنوان یکی از ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران مطرح و تثبیت گردید. در همان حال روزهای آغازین انقلاب اسلامی و پیرو یک مصوبه از سوی شورای انقلاب و با تلاش جهاد سازندگی شوراهای اسلامی روستا و شوراهای اسلامی کار تشکیل گردید. 

شروع به کار شوراهای اسلامی از 9 اردیبهشت سال 1378 و همزمان با پیام تاریخی حضرت امام خمینی (ره) در خصوص شوراها و با صدور پیام ویژه ای از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و سخنان امید بخش جناب آقای خاتمی، ریاست جمهوری وقت آغاز شد.