محمد فرخ زاده در نشستی که به منظور هم افزایی و ایجاد گفتمان واحد فرهنگی فی مابین مدیران ارشد فرهنگی استان با تمرکز بر موضوع جهاد تبیین و با حضور حجه الاسلام و المسلمین قمی ریاست سازمان تبلیغات اسلامی کشور شکل گرفت به بیان دیدگاه های خود پرداخت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس در این نشست با تاکید بر حفظ وحدت در جامعه و تمرکز بر روی اشتراکات افزود باید هدف گذاری اصلی در جهاد تبیین یکپارچگی اجتماعی و پرهیز از دو قطبی سازی باشد.

فرخ زاده با اشاره به مشکلات ساختاری بر سر راه اجرای اسناد بالا دستی فرهنگی در کشور افزود دین محوری، دین باوری و دین پروری با ساعت کاری اداری نمیشود و لازم است تلاش و همت مضاعف و استفاده از ظرفیت های مردمی در این حوزه انجام پذیرد.

به اعتقاد معاون استاندار فارس اگر چه مدل سبک زندگی اسلامی تبیین شد ولیکن در اجرا مغفول ماند و لازم است با تولید محتوای گسترده و نهضت مطالعه مفید برای فرهنگ سازی در این حوزه اقدام نمود.

فرخ زاده با اشاره به اینکه در جهاد تبیین باید در سه حوزه دانش، مهارت و تجربه گام برداریم افزود سابقا مدل های موفقی در این سه حوزه انجام گردید ولیکن این مدلها در سطح محدود اجرا شدند و اکنون لازم است به مجامع عام تسری یابند.

 وی ادامه داد به طور مثال مدل حلقه های دانش افزا، مدل الگو سازی تخصصی و سازمان یافته در مدیریت فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و نیز مدل کرسی های آزاد اندیشی در سه حوزه دانش، مهارت آموزی و انتقال تجربه موارد موفقی بودند که باید در جامعه گسترش یابند تا جهاد تبیین به معنای واقعی خود محقق شود.

وی در پایان با تاکید بر اقتصاد فرهنگی و ایجاد جذابیت های معیشتی افزود اگر امور فرهنگی با منافع مردم گره زده شود همه به صورت خودجوش در این زمینه فعالیت خواهند کرد.

اطلاعات تماس

 

ایمیل : info@farrokhzadeh.com

موبایل : 09053871865

معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس

با پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل اولین مجلس خبرگان برای تدوین قانون اساسی و با تلاش پیگیر و مجدانه حضرت آیت الله طالقانی اصل ششم، هفتم و اصول یکصدم الی یکصد و ششم قانون اساسی موضوع شوراهای اسلامی به عنوان یکی از ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران مطرح و تثبیت گردید. در همان حال روزهای آغازین انقلاب اسلامی و پیرو یک مصوبه از سوی شورای انقلاب و با تلاش جهاد سازندگی شوراهای اسلامی روستا و شوراهای اسلامی کار تشکیل گردید. 

شروع به کار شوراهای اسلامی از 9 اردیبهشت سال 1378 و همزمان با پیام تاریخی حضرت امام خمینی (ره) در خصوص شوراها و با صدور پیام ویژه ای از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و سخنان امید بخش جناب آقای خاتمی، ریاست جمهوری وقت آغاز شد.