معاون استاندار فارس با اشاره به میزبانی استان فارس برای جشنواره منطقه‌ای تئاتر: 

اجرای تئاتر موجب شور و نشاط اجتماعی و تمرینی برای وحدت و انسجام ملی و اتحاد اقوام است

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس در جلسه ای که به مناسبت میزبانی استان فارس برای جشنواره منطقه‌ای تئاتر با حضور جناب آقای دکتر نظری، مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی کشور، جناب آقای کوروش زارعی دبیر جشنواره بین المللی تئاتر فجر و جناب آقای فرج الهی رئیس انجمن نمایش کشور و مدیر کل ارشاد و نماینده شورای شهر و مسئولین استان فارس برگزار شد اظهار داشت اجرای تئاتر موجب شور و نشاط اجتماعی و تمرینی برای وحدت و انسجام ملی و اتحاد اقوام است.

به گزارش روابط عمومی استانداری فارس محمد فرخ زاده در این جلسه با اشاره به اینکه در بحث اقتصاد هنر با وضعیت مطلوب فاصله داریم افزود متاسفانه تئاتر و سینما سهم اندکی از سبد فرهنگی و آموزشی خانوار را به خود تخصیص داده و ایجاد سالن تئاتر در هر منطقه شهرداری مشابه آنچه در منطقه دو در بوستان الزهرا ساخته شده و ساخت مجموعه ای چند منظوره تخصصی می تواند در ارتقا جایگاه تئاتر استان بسیار موثر واقع شود. 

وی زبان گفتگو از منظر هنر فاخر در بحث تبیین و معرفی الگوی تمدن نوین اسلامی با اتکا به داشته های تمدنی و تولید آثار هنری را بسیار ضروری توصیف و خاطرنشان کرد نسل جوان آگاهی کمی نسبت موضوعات تمدنی دارد و فاصله معناداری بین نسلها ایجاد شده است که لازم است به کمک بازخوانی تاریخ ایران زمین نسبت به آفرینش آثار تاثیر گذار و جذاب اقدام و این فاصله را روز به روز کاهش داد.

فرخ زاده با تاکید بر ضرورت پر کردن اوقات فراغت خانواده ها با الگوی تفریح سالم افزود: یکی از موضوعات ذکر شده در سبک زندگی ایرانی اسلامی ارائه الگوهای نشاط اجتماعی و الگو سازی برای شادی و تفریحات سالم است که چهارچوب تعریف شده ای تاکنون برای آن ارائه نشده است و هر کسی از ظن خود در آن نظرات سلیقه ای اعمال می‌ نماید و ضروری است این موضوع توسط کارشناسان هر چه سریعتر بررسی و به خوبی تبیین گردد.

معاون استاندار فارس در باب اهمیت کیفیت تولیدات هنری نیز اظهار داشت: درباره تولید آثار هنری رسانه ای رهبری در یکی از دیدارها از تولید آثار هنری فرمودند: «اگر نم ی‌توانید خوب بسازید نسازید» لذا ضروری است و توقع می‌رود آثار ارزشمند و فاخر در خور شأن با کیفیت مطلوب و با سناریوهای جذاب و ریشه دار متناسب با جایگاه تمدن ایرانی اسلامی تولید شود.

معاون استاندار فارس در پایان هم افزایی و هماهنگی بین دستگاه های فرهنگی هنری استان خصوصاً شورا و شهرداری، میراث فرهنگی، سازمان تبلیغات و اداره کل فرهنگ و ارشاد و... را برای میزبانی شایسته جشنواره منطقه ای تئاتر به استان فارس ضروری دانست و از دستگاه های ذی ربط خواست متناسب با حضور ۱۸ تیم شرکت کننده در شهر شیراز یک هم افزایی بین سازمانی از ظرفیت های موجود شهر در تامین محل نمایش و اسکان و پذیرایی از هنرمندان و اکران نمایش ها به خوبی استفاده گردد.

اطلاعات تماس

 

ایمیل : info@farrokhzadeh.com

موبایل : 09053871865

معاون هماهنگی امور گردشگری و زیارت استانداری فارس

با پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل اولین مجلس خبرگان برای تدوین قانون اساسی و با تلاش پیگیر و مجدانه حضرت آیت الله طالقانی اصل ششم، هفتم و اصول یکصدم الی یکصد و ششم قانون اساسی موضوع شوراهای اسلامی به عنوان یکی از ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران مطرح و تثبیت گردید. در همان حال روزهای آغازین انقلاب اسلامی و پیرو یک مصوبه از سوی شورای انقلاب و با تلاش جهاد سازندگی شوراهای اسلامی روستا و شوراهای اسلامی کار تشکیل گردید. 

شروع به کار شوراهای اسلامی از 9 اردیبهشت سال 1378 و همزمان با پیام تاریخی حضرت امام خمینی (ره) در خصوص شوراها و با صدور پیام ویژه ای از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و سخنان امید بخش جناب آقای خاتمی، ریاست جمهوری وقت آغاز شد.