محمد فرخ‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز، در 31 مرداد 1394 با بیان اینکه باید به نقطه‌ای در شهر شیراز دست یافت که تمام درآمدهای شهرداری از محل گردشگری جذب شود، اظهار داشت: ‌طرح جامع معاونت فرهنگی شهرداری شیراز با محوریت توسعه گردشگری و ایجاد زیرساخت‌های لازم در این بخش است و همراهی دستگاه‌های متولی در این زمینه ضروری است.

فرخ‌زاده خاطرنشان کرد: براساس طرح‌های جامع پیش‌بینی شده هر طرح شهری که بخواهد در شیراز اجرایی شود باید دو پیوست فرهنگی و اجتماعی داشته باشد و با محوریت آن طرح‌ها برنامه‌ریزی و اجرا شود.

معاون فرهنگی شهردار شیراز خاطرنشان کرد: در برنامه‌های جامع پیش‌بینی شده  آموزش و تسلط رانندگان تاکسی و اتوبوس شهری به زبان‌های مختلف خارجی از جمله انگلیسی نیز پیش‌بینی شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز همچنین از اجرای طرح فرزانگان در مدارس شیراز خبرداد و گفت: این طرح در سال تحصیلی جدید با محوریت آموزش 16 گام فرهنگ شهروندی اجرا می‌شود.

وی بیان کرد: در این طرح اولیاء و معلمان مسائل مختف مربوط به فرهنگ شهروندی از جمله حفظ اموال عمومی، تفکیک پسماند، آداب معاشرت و ارتباط با همسایگان، آداب زیارت، فرهنگ استفاده از وسایل نقلیه عمومی شهر و سایر موارد شهروندی در زمینه‌های بهداشتی و خدماتی را آموزش می‌بینند.

معاون شهردار شیراز گفت: همچنین موضوع‌های مهم از جمله فرهنگ رانندگی، توجه به قوانین راهنمایی و رانندگی، مسجدمحوری، معضلات اجتماعی و آپارتمان نشینی‌ به اولیاء دانش‌آموزان و معلمان آموزش‌ داده می‌شود.

فرخ‌زاده با بیان اینکه این طرح سال گذشته در 81 مدرسه شهر شیراز اجرا شد خاطرنشان کرد: طوری برنامه‌ریزی‌ها دنبال می‌شود تا در آینده هیچ پدر و مادری نباشد که در آموزش و پروش مسائل فرهنگ شهروندی به او آموزش داده نشده باشد.

اطلاعات تماس

 

ایمیل : info@farrokhzadeh.com

موبایل : 09053871865

معاون هماهنگی امور گردشگری و زیارت استانداری فارس

با پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل اولین مجلس خبرگان برای تدوین قانون اساسی و با تلاش پیگیر و مجدانه حضرت آیت الله طالقانی اصل ششم، هفتم و اصول یکصدم الی یکصد و ششم قانون اساسی موضوع شوراهای اسلامی به عنوان یکی از ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران مطرح و تثبیت گردید. در همان حال روزهای آغازین انقلاب اسلامی و پیرو یک مصوبه از سوی شورای انقلاب و با تلاش جهاد سازندگی شوراهای اسلامی روستا و شوراهای اسلامی کار تشکیل گردید. 

شروع به کار شوراهای اسلامی از 9 اردیبهشت سال 1378 و همزمان با پیام تاریخی حضرت امام خمینی (ره) در خصوص شوراها و با صدور پیام ویژه ای از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و سخنان امید بخش جناب آقای خاتمی، ریاست جمهوری وقت آغاز شد.