معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس با بیان اینکه موزه تاریخ طبیعی در اختیار دانشگاه شیراز قرار دارد، بر لزوم هماهنگی های بیشتر با دانشگاه برای جلوگیری از هر گونه تفکیک یا تصرف زمین های مجموعه تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، محمد فرخ‌زاده در دیدار با شورای پژوهشی موزه تاریخ طبیعی شیراز، با اشاره به قدمت و اهمیت این موزه عنوان کرد: جایگاه آموزشی و گردشگری موزه های تاریخ طبیعی در جهان امری تثبیت شده است و باید برای حفظ این داشته تلاش کنیم.

فرخ‌زاده به مصوبه شورای شهر در نخستین سال فعالیت آن در دوره ششم اشاره کرد و گفت: با تلاش هایی که در آن زمان انجام دادیم مصوب شد زمین موزه تاریخ طبیعی برای این مجموعه حفظ و هیچ گونه تفکیک زمینی به نفع دستگاه یا مجموعه ای دیگر انجام نشود.

او با انتقاد از تلاش هایی که برای تصرف و تفکیک زمین های مجموعه موزه انجام می شود اظهار کرد: بهتر است هر یک از ما در هر جایگاهی که هستیم برای توسعه چنین مکان هایی اقدام کنیم و به فکر منافع کوتاه مدت که با حذف این موزه به دست می آید نباشیم.

قائم مقام استاندار فارس در شورای توسعه گردشگری با بیان اینکه موزه تاریخ طبیعی در اختیار دانشگاه شیراز قرار دارد، بر لزوم هماهنگی های بیشتر با دانشگاه برای جلوگیری از هر گونه تفکیک یا تصرف زمین های مجموعه تاکید کرد.

فرخ‌زاده همچنین به نکاتی برای تقویت جایگاه و اثر بخشی موزه تاریخ طبیعی اشاره کرد و افزود: دانشگاه شیراز باید با بهره گرفتن از دانشجویان توانمند در رشته های مرتبط طرح جامع موزه های استان را تدوین کند.

به اعتقاد او انجام این کار زمینه تعیین تکلیف شدن همه موزه ها در استان را فراهم و این امکان را ایجاد می کند که بهتر از قبل بتوانیم از ظرفیت های موجود قانونی و ملی برای موزه ها به ویژه موزه تاریخ طبیعی استفاده کنیم.

معاون استاندار فارس فارس معتقد است موزه تاریخ طبیعی نیازمند توجه بیشتری به نوآوری و خلاقیت و برگزاری رویداد های مختلف دارد که در حال حاضر کمبود آن احساس می شود.

فرخ زاده همچنین وجود یک مدل اقتصادی برای فعالیت ها و مدیریت مجموعه موزه تاریخ طبیعی را ضروری دانست و گفت: برنامه ریزی‌ها باید به گونه‌ای باشد که علاوه بر اخلاقیت و نوآوری، کسب درآمد نیز مد نظر قرار گیرد.

اطلاعات تماس

 

ایمیل : info@farrokhzadeh.com

موبایل : 09053871865

معاون هماهنگی امور گردشگری و زیارت استانداری فارس

با پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل اولین مجلس خبرگان برای تدوین قانون اساسی و با تلاش پیگیر و مجدانه حضرت آیت الله طالقانی اصل ششم، هفتم و اصول یکصدم الی یکصد و ششم قانون اساسی موضوع شوراهای اسلامی به عنوان یکی از ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران مطرح و تثبیت گردید. در همان حال روزهای آغازین انقلاب اسلامی و پیرو یک مصوبه از سوی شورای انقلاب و با تلاش جهاد سازندگی شوراهای اسلامی روستا و شوراهای اسلامی کار تشکیل گردید. 

شروع به کار شوراهای اسلامی از 9 اردیبهشت سال 1378 و همزمان با پیام تاریخی حضرت امام خمینی (ره) در خصوص شوراها و با صدور پیام ویژه ای از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و سخنان امید بخش جناب آقای خاتمی، ریاست جمهوری وقت آغاز شد.