معاون گردشگری استانداری فارس در دیدار با گروه دوستی پارلمانی ایران و مکزیک:

فارس و شیراز بعنوان قطب پزشکی، الکترونیک، کشاورزی و گردشگری ایران آماده مراودات با استانهای کشور مکزیک در حوزه‌های مختلف/ شباهت های فارس و مکزیک مقدمه گسترش روابط/اعلام آمادگی شیراز برای پیوند خواهرخواندگی با یکی از شهرهای مکزیک/ لزوم تدوین فهرستی برای مراودات اقتصادی/تراز تجاری ایران و مکزیک تقویت شود/ما با دارا بودن بهترین دانشگاه های ایران آمادگی روابط دو سویه علمی و مبادله اطلاعات و تقویت بنیه علمی و اقتصادی بین دو کشور را داریم/تقدیر از آزادی خواهی و فرهنگ بالای استقلال طلبی مردم مکزیک/مردم ایران مردمی صلح طلب اند و بر ارتباطات تاکید دارند ولی از منافع ملی خود در هر کجای دنیا دفاع خواهند کرد/بانوان ایرانی در کارکرد های مختلف اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی نقش پررنگی دارند

 

محمد فرخ زاده معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس در دیدار با گروه دوستی پارلمانی ایران و مکزیک اظهار کرد: فارس استانی پهناور است که به عنوان چهارمین استان پهناور در کشور جمهوری اسلامی به شمار می‌رود و از این استان به عنوان مهد تمدن و تاریخ ایران زمین نام می‌برند و حتی در سالهای گذشته توانسته در زمینه‌های مختلف رتبه نخست کشور را به خود اختصاص دهد.

فرخ زاده آزادی خواهی و فرهنگ بالای استقلال طلبی مردم مکزیک را نقطه امیدی برای مردم ایران دانست که در آن طرف دنیا کشورهایی هستند که مدافع آزادی خواهی اند.

 

او با ابلاغ پیام صلح و دوستی مردم ایران به مردم مکزیک و آمریکای شمالی و مردم جهان ابراز داشت ما همواره مردمی صلح طلب هستیم و بر ارتباطات تاکید داریم ولی از منافع ملی خودمان در هر کجای دنیا دفاع خواهیم کرد.

 

وی با بیان اینکه چند سال قبل رهبر ما نوید ایجاد تحولات و تغییرات سیاسی اقتصادی و ژئو پلوتیک در معادلات و مناسبات دنیا داده بودند افزود به دلیل تحریم‌های ظالمانه که در سالهای اخیر شکل گرفته، ایران به کشوری قدرتمند در خاورمیانه تبدیل شده است که توانسته در حوزه‌های مختلف پزشکی، کشاورزی، نظامی، امنیتی، دفاعی و صنعتی خود را تقویت کند و این آمادگی را دارد این خودکفایی را به کشورهای دیگر هم منتقل کند.

 

فرخ‌زاده با بیان اینکه قرابت‌های جدی بین مردم فارس و مکزیک به ویژه در حوزه زندگی عشایری و وجود قبیله های متعدد با فرهنگ های متنوع وجود دارد، گفت: این اشتراکات می‌تواند مقدمه‌ای برای گسترش روابط باشد.

 

محمد فرخ زاده در این دیدار با اشاره به اینکه شیراز بعنوان شهر جهانی صنایع دستی برگزیده شده است اظهار داشت آمادگی داریم با یکی از شهرهای تاریخی فعال در حوزه صنایع دستی مکزیک پیمان خواهرخواندگی امضا کنیم 

 

فرخ‌زاده ادامه داد: ضروری است فهرستی از مسائل اقتصادی که در آن امکان مراوده بین مکزیک و شیراز وجود دارد از طریق سفارت در اختیار مسئولان مکزیک و شیراز قرار بگیرد تا به صورت عملی وارد توسعه روابط اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی شویم.

 

وی با بیان اینکه به دلیل سرمایه‌ گذاری‌های طولانی استان فارس به عنوان قطب الکترونیک کشور شناخته می‌شود، گفت: در مباحث صنایع هوایی و هواپیمایی و حتی در حوزه دریایی و ساخت انواع شناورها فعالیت‌های قابل توجهی در این استان انجام شده است‌.

 

فرخ زاده با اشاره به اینکه استان فارس را به عنوان قطب کشاورزی کشور نیز می‌شناسند، افزود: به دلیل اقلیم بزرگ استان فارس انواع و اقسام محصولات کشاورزی چه گرمسیری، چه سردسیری در این استان تولید می‌شود.

 

فرخ زاده اضافه کرد: استان فارس در سالهای اخیر، کشور را در گندم خودکفا کرده و در حال حاضر هم بر تولید گیاهان دارویی متمرکز شده‌ایم و می‌توان گفت حدود ۸۰ نوع گیاه دارویی را در استان تولید می‌کنیم.

 

وی در ادامه اظهار داشت: در صنایع نفت و پتروشیمی هم استان فارس به دلیل ذخایر خوب معدنی و نفت و گاز دارای پالایشگاه و پتروشیمی‌های فعالی است؛ در این زمینه با استان بوشهر نیز کارهای مشترک انجام و محصولات متنوعی تولید می‌شود.

 

او افزود: کود اوره در صنایع پتروشیمی استان فارس متقاضی بیندالمللی بسیاری دارد و در بحث صادرات این محصول فعالیت قابل توجهی انجام شده به گونه‌ای که حتی نمی‌توانیم صادرات این محصول را به صورت کامل پوشش دهیم.

 

فرخ زاده عنوان کرد: استان فارس به ویژه شیراز یکی از قطبهای پزشکی کشور نیز محسوب می‌شود و این استان از پزشکان برجسته با رده جهانی برخوردار است بطور مثال بیمارستان پیوند در شهر شیراز رتبه اول پیوند را در جهان با بالاترین ضریب موفقیت در عمل دارد.

 

وی گفت: در سال‌های اخیر از کشورهای مختلف از جمله کشورهای حاشیه خلیج فارس توریست‌های سلامت متعددی به شیراز مراجعه کرده‌اند. این اتفاق خوب هم روابط ایران را استحکام می‌بخشد و هم می‌توانیم با کمترین هزینه خدمات پزشکی را به گردشگران سلامت ارایه دهیم.

 

معاون استاندار فارس با بیان اینکه استان فارس بیش از سه هزار و ۸۷ اثر تاریخی ثبت شده دارد، گفت: سوابق این استان به هزاران سال پس از میلاد برمی‌گردد و آثار تاریخی متعددی از آن زمان به جا مانده است؛ استان فارس دوره‌های تاریخی متفاوتی را از ابتدای شکل‌گیری تمدن در دنیا پشت سر گذاشته است و از دوران هخامنشی، ساسانیان، اتابکان، زندیه، قاجار و پهلوی آثار بسیاری در این استان بر جا مانده است.

 

فرخ زاده به باغ‌های ارم، عفیف آباد، دلگشا و جهان نما اشاره کرد و افزود: باغ‌های بسیار زیبا با ثبت جهانی در شیراز وجود دارد که گردشگران بسیاری از سراسر دنیا را به سمت خود می‌کشاند که این باغ‌ها در مناسبت مربوط به گردشگری ‌و دید و بازدید مؤثر واقع می‌شوند.

 

وی اضافه کرد: در سالهای اخیر فارس بر روی زیرساخت‌های گردشگری متمرکز شده به گونه‌ای که مکان‌های اقامتی خوبی در استان ایجاد شده است. تلاش شده با دنبال کردن بحث زیست بوم‌ها و راه‌اندازی اقامتگاه‌های بومگردی آداب و رسوم قدیم شیراز را به گردشگران معرفی کنیم.

 

او افزود: خانه‌های بومگردی به دلیل قدمت و طبیعی بودنشان مورد استقبال قرار گرفته‌اند. در کنار آن بحث ژئوپارک‌ها را مورد توجه قرار دادیم و در حال بررسی هستیم تا بتوانیم چند ژئوپارک را در فارس ایجاد کنیم. همچنین درصدد هستیم ظرفیت‌های گردشگری را در کنار منابع آبی راه‌اندازی کنیم.

 

معاون استاندار فارس با بیان اینکه دانشگاه های شیراز جزو بهترین دانشگاه‌های ایران و خاورمیانه هستند که سابقه بسیار طولانی در پرورش و تربیت دانشجویان، پزشکان و تئوریسین‌های برجسته در مباحث علوم انسانی دارند اظهار داشت این آمادگی وجود دارد که بین دانشگاه های فارس، ایران و مکزیک روابط دوسویه برای تقویت بنیه علمی و اقتصادی شکل بگیرد.

 

فرخ زاده بیان کرد: در بحث فناوری‌های نانو تکنولوژی و فناوری‌های پیشرفته آمادگی کامل برای مبادله اطلاعات را داریم و از این کار استقبال می‌کنیم.

 

محمد فرخ زاده در بخشی از صحبتهای خود با بیان اینکه بانوان در کشور ما نقش بسزایی در مسائل اجتماعی دارند اظهار داشت در همین جلسه حضور موثر بانوان کاملا مشهود است و امیدواریم شما رویکرد فعالانه بانوان ایران در عرصه های مختلف اجتماعی و اقتصادی و سیاسی را به دنیا منعکس کنید. 

معاون استاندار فارس در پایان اظهار کرد: با ظرفیت‌های بسیار خوب در حوزه‌های مختلف و با تمام توانمندی‌ها آمادگی کامل خود را برای مراودات فرهنگی، اقتصادی، گردشگری و سلامت اعلام می‌کنیم و امیدواریم این روابط در آینده روز به روز افزایش یابد.

اطلاعات تماس

 

ایمیل : info@farrokhzadeh.com

موبایل : 09053871865

معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس

با پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل اولین مجلس خبرگان برای تدوین قانون اساسی و با تلاش پیگیر و مجدانه حضرت آیت الله طالقانی اصل ششم، هفتم و اصول یکصدم الی یکصد و ششم قانون اساسی موضوع شوراهای اسلامی به عنوان یکی از ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران مطرح و تثبیت گردید. در همان حال روزهای آغازین انقلاب اسلامی و پیرو یک مصوبه از سوی شورای انقلاب و با تلاش جهاد سازندگی شوراهای اسلامی روستا و شوراهای اسلامی کار تشکیل گردید. 

شروع به کار شوراهای اسلامی از 9 اردیبهشت سال 1378 و همزمان با پیام تاریخی حضرت امام خمینی (ره) در خصوص شوراها و با صدور پیام ویژه ای از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و سخنان امید بخش جناب آقای خاتمی، ریاست جمهوری وقت آغاز شد.