معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس تاکید کرد: آمادگی گسترش روابط در گردشگری سلامت و تامین خدمات مورد نیاز به شهروندان عراقی در شیراز را داریم.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری فارس، محمد فرخ زاده در دیدار با عبدالعلی یاسری، رییس مرکز مشاوره در امور بازرگانی و سرمایه‌گذاری عراق و معاون اسبق استاندار کربلا، با اشاره به ظرفیت‌های بی‌شمار فارس در حوزه‌های مختلف پزشکی، درمانی، گردشگری، صنعت، کشاورزی،‌ انرژی و... از آمادگی مجموعه مدیریت ارشد استان برای برقراری روابط در حوزه‌های مختلف با استان‌های کشور عراق خبر داد.

جانشین استاندار فارس در شورای گردشگری با اشاره به اینکه شیراز از گذشته دور تا کنون قطب پزشکی ایران بوده و اکنون نیز خدمات ویژه پزشکی در این کلانشهر انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: هم اکنون بیمارستان پیوند اعضا ابن سینا بالاترین رتبه را در انجام جراحی پیوند کبد موفق در جهان به خود اختصاص داده است.

فرخ زاده بیان کرد: به رغم نزدیکی فارس به خوزستان و راحت بودن بودن مسیر تردد برای همسایگان عراقی ارتباط در بحث گردشگری سلامت میان عراق و استان فارس مطلوب نیست.

معاون استاندار فارس تاکید کرد: آمادگی گسترش روابط در گردشگری سلامت و تامین خدمات مورد نیاز به شهروندان عراقی در شیراز را داریم.

او همچنین بر لزوم توجه به روابط تجاری بین دو کشور تاکید و خاطرنشان کرد: فارس با دارا بودن ظرفیت‌های فرآوری محصولات نفت، گاز، پتروشیمی، گیاهان دارویی، صنایع غذایی و سایر نیازهای احتمالی همسایه غربی خود آماده توسعه روابط اقتصادی با کشور عراق است.

جایگاه ویژه دانشگاه شیراز و دانشگاه علوم پزشکی شیراز از نظر علمی و آموزشی از دیگر موضوعاتی بود که معاون استاندار فارس در این جلسه به آن اشاره کرد و افزود: فارس آمادگی دارد روابطی دو سویه در حوزه آموزش و تربیت دانشجویان و پزشکان کارآزموده با عراق برقرار کند.

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس با اشاره به اینکه اولین مقدمه برای توسعه روابط، شناخت مناسب مردم از کشورهای مقصد و توانمندی های این کشورها است، اظهار کرد: این آمادگی وجود دارد که گروه های موثر در تبلیغات حرفه ای (بلاگرهای سرشناس عراق) از استان فارس به کشور عراق سفر کنند و فارس نیز پذیرای گروه های از عراق باشد که ضمن آشنایی به تبلیغ درباره ظرفیت های دو جانبه بپردازند.

معاون استاندار فارس گفت: کشورهای خاورمیانه باید با اتکا به توانایی های خود و حرکت بر مدار وحدت و همدلی امور منطقه را پیش ببرند و هیچ کشوری خارج از منطقه دلسوز ما نخواهد بود

او در پایان ابراز امیدواری کرد: شاهد برقراری بهترین شرایط در کشور عراق و رشد و عزت مندی ملت و دولت این کشور در منطقه باشیم

عبدالعالم یاسری نیز در این دیدار با تاکید بر اینکه توسعه روابط عراق با استان فارس از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، به موانعی که در این مسیر وجود دارد اشاره کرد و گفت: ناآشنا بودن مردم عراق با فارس و شیراز و ضعف تبلیغات در این حوزه اولین مشکلی است که باعث می‌شود مسافران عراقی به شهرهای دیگری همچون مشهد و همدان سفر کنند

کم بودن تعداد پروازها و گران بودن بلیت از دیگر مواردی بود که به اعتقاد او سبب میشود عراقی ها نتوانند فارس را برای سفر انتخاب کنند.

عبدالعال یاسری اعلام آمادگی کرد موارد مختلف در زمینه توسعه روابط با استان های مختلف کشورعراق را پیگیری کند.

وی اقتدار ایران در منطقه و جهان را باعث افتخار خواند و تاکید کرد داشته باشید ای استان فارس بیش از سایر شهرها و استانهای ایران است که نیاز است بخش خصوصی برای معرفی و تبلیغات تلاش بیشتری را به انجام رساند.

یاسری پیش از این معاون استاندار کربلا و دو دوره رییس شورای شهر کربلا بوده است.

 

اطلاعات تماس

 

ایمیل : info@farrokhzadeh.com

موبایل : 09053871865

معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس

با پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل اولین مجلس خبرگان برای تدوین قانون اساسی و با تلاش پیگیر و مجدانه حضرت آیت الله طالقانی اصل ششم، هفتم و اصول یکصدم الی یکصد و ششم قانون اساسی موضوع شوراهای اسلامی به عنوان یکی از ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران مطرح و تثبیت گردید. در همان حال روزهای آغازین انقلاب اسلامی و پیرو یک مصوبه از سوی شورای انقلاب و با تلاش جهاد سازندگی شوراهای اسلامی روستا و شوراهای اسلامی کار تشکیل گردید. 

شروع به کار شوراهای اسلامی از 9 اردیبهشت سال 1378 و همزمان با پیام تاریخی حضرت امام خمینی (ره) در خصوص شوراها و با صدور پیام ویژه ای از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و سخنان امید بخش جناب آقای خاتمی، ریاست جمهوری وقت آغاز شد.