معاون استاندار فارس با بیان اینکه فناوری نانو موج چهارم انقلاب صنعتی و درگاه ورود به پیشرفت های آینده می‌باشد افزود: مقام معظم رهبری ضمن ابراز رضایت از پیشرفت های انجام شده در سخنان نوروز امسال به این موضوع اشاره کرده و فرموده اند: کشور دارای درجه و رتبه برتر فناوری نانو و جایگاه و رتبه ایران در دنیا، حکایت از نتایج حیرت انگیز آن است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، محمد فرخ زاده در آیین آغاز به کار چهارمین کنفرانس بین المللی نانو پزشکی و نانو ایمنی که در شیراز برگزار شد حضور یافت.

فرخ زاده در این مراسم با بیان اینکه فارس همواره خواستگاه و قطب سلامت کشور بوده و اکنون نیز چنین است، عنوان کرد: حفظ این رتبه و ارتقا آن یکی از وظایف ساختاری همه دست اندرکاران حوزه درمان، گردشگری سلامت و فنی مهندسی پزشکی محسوب می شود

جانشین استاندار فارس در شورای سلامت استان اظهار کرد: خوشبختانه از بعضی کشورهای حوزه خلیج فارس روزانه پروازهای متعددی برای دریافت خدمات پزشکی و درمانی به شیراز داریم که امیدواریم با عادی سازی روابط ایران و کشورهای حوزه خلیج فارس شاهد توسعه آن باشیم

معاون استاندار فارس با بیان اینکه فناوری نانو موج چهارم انقلاب صنعتی و درگاه ورود به پیشرفت های آینده می‌باشد افزود: مقام معظم رهبری ضمن ابراز رضایت از پیشرفت های انجام شده در سخنان نوروز امسال به این موضوع اشاره کرده و فرموده اند: کشور دارای درجه و رتبه برتر فناوری نانو و جایگاه و رتبه ایران در دنیا، حکایت از نتایج حیرت انگیز آن می‌باشد.

او با بیان اینکه حوزه اصلی نانو بیشترین رشد را در دهه گذشته در کشور داشته است، خاطرنشان کرد: دستیابی به این تکنولوژی به تشخیص زود هنگام و مدیریت هوشمندانه درمان موثرتر بیماریهای بوده و در نتیجه به توسعه صنعت سلامت کمک خواهد کرد.

معاون استاندار فارس با اشاره به آمار ها به تحلیلی مختصر از وضعیت ایران در صنعت نانو پرداخت و گفت: در سال ۲۰۰۱ کلا ۱۰ مقاله در حوزه نانو داشته ایم یعنی رتبه ۵۷ جهان اما اکنون با ۱۰ هزار مقاله ۲۵ درصد از این سهم را به خود اختصاص داده ایم و به رتبه ۴ رسیده ایم همچنین صادرات به ۴۹ کشور جهان و رشد سالانه ۹۶ درصدی از نقاط قوت این صنعت تلقی می شود.

او ادامه داد: در سال ۹۹ آخرین پیمایشی که درحوزه فناوری نانو برگزار شده رشد را نسبت به سال قبل ۱۶۰ درصد نشان داده و سهم صادرات ما ۵۳ درصد بوده است.

به اعتقاد فرخ زاده آنچه در حوزه نانو تکنولوژی در حال انجام است به معنای جهد و جهش و جهاد است و نشان می دهد راه درستی را در پیش گرفته ایم 

وی تاکید کرد: توجه به تکنولوژی های پیشران سبب توسعه یک کشور و ثروت آفرینی خواهد شد

معاون استاندار فارس در بخشی از سخنان خود به موضوعاتی که در علوم نوظهور به عنوان مشکل پدیدار می شود اشاره کرد و در ادامه افزود: انسجام و اتحاد فعالان این حوزه و هم افزایی و دوری از پراکندگی با مدل خوشه های صنعتی از موضوعات مهمی است که در توسعه علوم نوین بایستی برای بهره وری بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

تولید محصول و خدمات در حوزه نانو پزشکی به دور از دلنگرانی ها اول بایستی مورد حمایت نظام سلامت و درمان کشور باشد تا این درخت نوپا رشد و تنومند گردد.

تجاری سازی و ارائه محصولات با کیفیت و قابل رقابت و توجه به بازاریابی و بازارسازی از دیگر مواردی بود که فرخ زاده به آن اشاره کرد و در ادامه افزود: لزوم تقویت آموزش عمومی و آشنایی جامعه با پیشرفت ها و تولیدات علمی در حوزه نانو می تواند به اعتماد و موفقیت این صنعت کمک شایانی نماید

فرخ زاده گفت: برای موفقیت تمام عیار پیشرفت های نانو تکنولوژی در کشور باید برند سازی، برند باوری و سپس فروش برند را مد نظر قرار داد.

اطلاعات تماس

 

ایمیل : info@farrokhzadeh.com

موبایل : 09053871865

معاون هماهنگی امور گردشگری و زیارت استانداری فارس

با پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل اولین مجلس خبرگان برای تدوین قانون اساسی و با تلاش پیگیر و مجدانه حضرت آیت الله طالقانی اصل ششم، هفتم و اصول یکصدم الی یکصد و ششم قانون اساسی موضوع شوراهای اسلامی به عنوان یکی از ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران مطرح و تثبیت گردید. در همان حال روزهای آغازین انقلاب اسلامی و پیرو یک مصوبه از سوی شورای انقلاب و با تلاش جهاد سازندگی شوراهای اسلامی روستا و شوراهای اسلامی کار تشکیل گردید. 

شروع به کار شوراهای اسلامی از 9 اردیبهشت سال 1378 و همزمان با پیام تاریخی حضرت امام خمینی (ره) در خصوص شوراها و با صدور پیام ویژه ای از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و سخنان امید بخش جناب آقای خاتمی، ریاست جمهوری وقت آغاز شد.